عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۶۰۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸
این مراسم در مساجد مختلفی برگزار و در آن از مهمانان با نوشیدنی و شیرینی پذیرایی می‌شود. همچنین آنها می‌توانند در بحث‌و‌تبادل نظر شرکت کرده و یا از کارگاه‌های خطاطی دیدن کنند.
عقیق:صدها مسجد، روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری در رویدادی جالب توجه شرکت می‌کنند. این مساجد درهای خود را به روی غیرمسلمانان می گشایند تا در کنار یکدیگر، ضمن نوشیدن چای، به بحث درباره اسلام بپردازند.
هدف از این رویداد که «یک فنجان چای برادرانه» نامیده شده و به ابتکار شورای مسلمانان فرانسه برگزار می شود، تقویت حس «اتحاد ملی» و صحبت در مورد اسلام است.
این مراسم در سالگرد حمله به دفتر نشریه طنز فرانسوی شارلی ابدو و یک مرکزخرید یهودیان در پاریس که طی آن 17 نفر کشته شدند برگزار می‌شود.
انور کبیبش، رئیس شورای مسلمانان فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفت: «هدف ما این است که فضایی ایجاد کنیم که افراد بتوانند در کنار یکدیگر باشند و مسلمانان و نمازگزاران عادی را ببینند.»
وی افزود اجرای این ایده با هدف «نشان دادن ارزش‌های واقعی اسلام و زدودن افکار کلیشه‌ای ارتباط اسلام با خشونت و تروریسم» انجام می‌شود.
وی همچنین این رویداد را «آغوش باز اسلام» نامید.
کبیبش در ادامه با اشاره به حوادث سال گذشته میلادی و راهپیمایی مردم که با به نمایش گذاشتن اتحاد فرانسه در برابر تروریسم، نسبت دادن اقدامات تروریستی را به مسلمانان محکوم کردند، افزود: «بهتر است به جای یادآوری آن حوادث ناراحت‌کننده، سالگرد اتحاد مردم را جشن بگیریم.».
این مراسم در مساجد مختلفی برگزار و در آن از مهمانان با نوشیدنی و شیرینی پذیرایی می‌شود. همچنین آنها می‌توانند در بحث‌و‌تبادل نظر شرکت کرده و یا از کارگاه‌های خطاطی دیدن کنند. گفتنی است این امکان وجود دارد تا در یکی از نمازهای پنجگانه مسلمانان نیز شرکت کنند.
هر چند در این رویداد اکثر مساجد فرانسه از جمله «مسجد جامع پاریس» شرکت می‌کنند اما صداي آمريكا(VOA)سعي كرد اين آمار را با ادبياتي ديگر منعكس كند.
صداي آمريكا در اين باره چنين نوشت: در فرانسه ۲۵۰۰ مسجد وجود دارد و در حالی که همه در این برنامه شرکت ندارند، مهمترین آنها از جمله مسجد اعظم پاریس درهای خود را باز کرده اند.
گفتنی است پاریس روز 22 آبان، مورد حمله گروه تروریستی داعش قرار گرفت که در طی آن، 130 نفر کشته و شمار زیادی زخمی شدند. از آن زمان تاکنون سه مسجد در فرانسه تعطیل شده است و این کشور در حالت فوق‌العاده به سر می‌برد.



منبع:جام
211008

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین