عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
گروهي متشكل از 37 نفر از ارتشيان كشور سوريه در قالب كاروان زيارتي براي نخستين بار به زيارت بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) مشرف شدند.
عقیق: اين گروه كه از شهر لاذقيه كشور سوريه به زيارت حرم ثامن الحجج(ع) مشرف شده بودند، از خدمات فرهنگي كه در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوي براي آنان تدارك ديده شده بود، بهره مند شدند.
يكي از ارتشيان كشور سوريه در حاشيه اين تشرف گفت: زيارت بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) از آرزوهاي چندين و چند ساله من بوده و خدا را بسيار شاكر و سپاسگذارم كه توفيق زيارت اين امام همام را نصيب من كرده است.
ابو طلال غياث ابراز كرد: توسل به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به ويژه حضرت رضا(ع) عامل مهم و مؤثري براي تعالي بخشي به روح انسان‌هاست و حضور خيل عظيم مشتاقان و ارداتمندان در اين مكان مقدس بيانگر اهميت و ضرورت اصل ولايت و امامت در دين مبين اسلام است.
وي تكريم و تجليل، نظم و انضباط و اختصاص رواقي ويژه زائران غير ايراني از سوي آستان مقدس رضوي را بسيار ستودني خواند و افزود: در اين تشرف شاهد ميزباني بسيار خوبي از سوي همه خادمان بوديم و آنان همواره تلاش داشتند تا لبخند رضايت را بر لبان زائران بنشانند.
اين زائر سوري اضافه كرد: با وجود آنكه براي نخستين بار است به اين بارگاه منور مشرف مي شوم، اما احساس مي كنم انس و دلبستگي خاصي به اين مكان نوراني پيدا كرده ام و مطمئنم اگر به كشورم بازگردم خيلي زود دلم براي اين صحن و سرا تنگ مي شود و دوباره براي زيارت به مشهد مقدس مي آيم.
غياث در بخش ديگري از سخنان خود به پايمردي و ايستادگي مردم سوريه در تحولات اخير كشورش اشاره و عنوان كرد: ايستادگي مردم سوريه در مقابل گروه هاي تكفيري و دخالت هاي بيگانگان و بيداري اسلامي يكي از تحولاتي است كه در چند سال اخير با آن مواجه بوده ايم. اميدواريم به ياري خداوند متعال و با عنايت ائمه اطهار(ع) مقابل مواضع آنان ايستادگي كنيم و پيروز شويم.
گفتني است؛ نمايش فيلم، سخنراني، معرفي زندگينامه امام رضا(ع) و اهداء بسته هاي فرهنگي از برنامه هاي تدارك ديده شده براي اين گروه از زائران بود و در پايان اين زائران، ميهمان خوان پر نعمت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) شدند.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین