عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
آيت الله مكارم شيرازي در ديدار دبيركل جنبش النجباء عراق:
حضرت آيت الله مكارم شيرازي نسبت به پيروزي مجاهدان در عراق و سوريه ابراز اميدواري كرد و با بيان اين كه مبارزه سياسي و نظامي براي مقابله با تكفيري ها كافي نست، خواستار ريشه كن كردن انديشه تكفير از نظر علمي شد.
عقیق: حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازي در ديدار حجت الاسلام اكرم الكعبي دبيركل جنبش النجباء عراق ضمن آرزوي پيروزي مقاومت اسلامي بر تكفيري ها در عراق و سوريه گفت: دشمنان نقشه هاي خطرناكي دارند ولي مطمئنا مكر آنان به نتيجه نخواهد رسيد.
وي افزود: مهم اين است كه برادران ما در عراق متحد باشند، شيعه و سني و كرد و حتي مسيحيان بايد با هم متحد شوند تا جلوي افراطي هايي كه عامل اختلاف هستند را بگيرند
حضرت آيت الله مكارم شيرازي با تأكيد بر اين كه جنگ با تكفيري ها ممكن است زماني طول بكشد، تصريح كرد: پيروزي به حول قوه الهي از آن مجاهدان است. مشكلات ملت عراق، مشكلات ما به شمار مي آيد و ما به صورت شبانه روزي به فكر سوريه و عراق هستيم و قبل و بعد از نماز براي پيروزي شما دعا مي كنيم.
اين مرجع تقليد با اشاره به آمادگي كامل براي همكاري با مجاهدان عراقي و سوري ادامه داد: از طريق كنگره تكفيري ها تلاش مي كنيم سه كار انجام دهيم؛ اولا علماي شيعه و سني را در يك مجلس دور هم جمع كنيم، ثانيا شيعه ستيزي را از اذهان آنها بيرون كنيم تا معلوم شود شيعه ابتكار عمل را در مبارزه با تكفيري ها در دست دارد، ثالثا نشان دهيم كه مبارزه سياسي و نظامي خوب است اما كفايت نمي كند و بايد ريشه هاي تكفير از نظر علمي زده شود.
وي از برگزاري دومين كنگره تكفيري ها در قم خبر داد و تأكيد كرد: امسال از همه رسانه ها براي مشاركت در اين كنگره دعوت خواهيم كرد و سفيران كشورهاي اسلامي نيز حضور مي يابند.
حضرت آيت الله مكارم شيرازي خاطر نشان ساخت: مي خواهيم در دنيا پخش شود كه دين تكفيري هاي داعش دين اسلام نيست و علماي اسلام، داعشي هاي را مسلمان نمي دانند و آنها بيگانه از اسلام هستند.
اين مرجع تقليد بر لزوم هوشياري جوانان نسبت به افكار تكفيري تأكيد كرد و گفت: ما با انديشه تكفيري مبارزه عملي مي كنيم و برخي فقط حرف مي زنند.
وي خطاب به مجاهدان عراقي تصريح كرد: شما در جبهه نظامي و ما در جبهه علمي و فكري دست به دست هم داده ايم و ان شاء‌الله وعده الهي محقق خواهد شد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین