عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۵۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
انسان بزرگترین جدول بحر وجود و جامع ترین دفتر غیب و شهود و کاملترین مظهر واجب الوجود است. این جدول اگر درست تصفیه و لای روبی شود مجرای آب حیات و مجلای ذات و صفات می‌گردد.
عقیق:کتاب «دروس معرفت نفس» شامل سه دفتر و ۱۵۰ درس گفتار از علامه حسن‌زاده آملی در یک کتاب از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد.

بنابراین گزارش، علامه حسن زاده در بخشی از مقدمه این کتاب می نویسد: «انسان بزرگترین جدول بحر وجود و جامع ترین دفتر غیب و شهود و کاملترین مظهر واجب الوجود است. این جدول اگر درست تصفیه و لای روبی شود مجرای آب حیات و مجلای ذات و صفات می‌گردد. این دفتر شایستگی لوح محفوظ شدن کلمات نوریه شجون حقائق اسما و شئون رقائق ظلیه آنها را داراست.»

دروس معرفت نفس شامل ۱۵۰ درس گفتار در شناخت گوهر آدمی است. سخن نخست این کتاب با موضوع شناخت موجود و وجود شروع شده و در ادامه موضوع واقعیت داشتن یا نداشتن مشهودات خارجی؛ غایت داشتن و نداشتن هستی و حرکت جوهری و تکامل ذاتی مطرح می‌شود.

این گزارش می افزاید: زمینه خیر و شر هستی، مفارق بودن نفس و قوا و تجلیات آنها، حدوث جسمانی نفس، بقای روحانی آن، کیفیت سیر آدمی در مدارج روحانی، علم و وعاء آن در آدمی، نحوه تدبیر نفس در بدن و احوال نفس در حیات پس از مرگ از مهمترین موضوعات مطرح شده در این کتاب است.

گفتنی است، کتاب «دروس معرفت نفس» با شمارگان یک هزار نسخه و قیمت ۲۲ هزار تومان به چاپ رسانده است.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین