عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۵۶۸
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
زهرا اطهری‌فرد:
گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: زهرا اطهری‌زاده، حافظ کل قرآن کریم گفت: پنج صفحه از حفظم مانده بود که به خانه خدا مشرف شدم، بهترین لحظاتم هنگامی بود که در مقابل کعبه آن 5 صفحه آخر را حفظ کردم.
عقیق:زهرا اطهری‌زاده، حافظ کل قرآن کریم که با حضور در کلاس‌های هفتگی حفظ قرآن کریم مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در مدت 9 سال کل قرآن را حفظ کرده و در مراسم تجلیل از بانوان حافظ کل قرآن در دی‌ماه 94 مورد تجلیل قرار گرفت، گفت: پنج صفحه از حفظم مانده بود که به خانه خدا مشرف شدم؛ بهترین لحظاتم هنگامی بود که در مقابل کعبه آن 5 صفحه آخر را حفظ کردم.

وی انس بیشتر با قرآن را انگیزه و هدف اصلی‌اش از ورود به حفظ قرآن دانست و گفت: به این امید قرآن را حفظ کردم که بتوانم آیات نورانی آن را در سینه‌ام حفظ کنم و همیشه همراه خود داشته باشم.

این حافظ کل قرآن با بیان اینکه حفظ قرآن باعث شد که احساس نزدیکی بیشتری به خدا پیدا کنم، تصریح کرد: فکر می‌کنم با حفظ قرآن، موفقیت بیشتری در زندگی‌ام به دست آوردم و لحظه‌های زندگی‌ام برکت بیشتری پیدا کرده‌اند.
           
اطهری‌زاده که متولد سال 74 بوده و هم اکنون دانشجوی رشته دندانپزشکی است؛ روبان‌دوزی، قالی‌بافی، خطاطی، نقاشی روی پارچه و گل‌سازی را به‌عنوان فعالیت‌های هنری‌اش نام برده و گفت: با حضور در کلاس‌های هفتگی حفظ قرآن مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان با مربیگری طاهره دوست توانستم در مدت 9 سال، حافظ کل قرآن شوم.

وی در پاسخ به این سؤال که برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم چه اقداماتی در جامعه امروز باید صورت بگیرد، گفت: ابتدا مردم باید به این درک برسند که قرآن کتابی برای هدایت آن‌ها و بهترین برنامه برای زندگی دنیوی و اخروی است و تمام علوم در این کتاب مقدس وجود دارد.

این حافظ کل قرآن در ادامه افزود: اگر مردم به این درک برسند؛ توجه بیشتری به قرآن خواهند کرد و رغبت بیشتری برای حفظ آن خواهند داشت.

اطهری‌زاده در پاسخ به این سؤال که حفظ قرآن توسط شما چه تأثیری در نگاه اطرافیان در خانواده و فامیل نسبت به قرآن و مسائل دینی ایجاد کرده است، گفت: این موضوع باعث شده که اطرافیان توجه بیشتری به قرآن داشته باشند.

وی که مؤسسات و مراکز قرآنی غیردولتی را دارای مهم‌ترین نقش در ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) می‌داند در ادامه خاطر‌نشان کرد: مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان به‌عنوان یک مجموعه مردم نهاد قرآنی با برگزاری مراسم‌های مذهبی چون دعای کمیل و کلاس‌های متنوع دینی چون نهج‌البلاغه باعث شد دید من نسبت به دین وسیع‌تر شود و به معرفت دینی من بیفزاید.

وی با بیان اینکه مربی‌اش و همچنین خواهر، مادر، پدر و دوستانش مهم ترین مشوقین وی در این راه بودند، گفت: با این فراز از قرآن کریم انس بیشتری دارم که خداوند در آیه 35 سوره نور می‌فرماید: «خدا نور آسمانها و زمين است؛ مثل نور او چون چراغدانى است كه در آن چراغى و آن چراغ در شيشه‌‏اى است؛ آن شيشه، گويى اخترى درخشان است كه از درخت‏ خجسته زيتونى كه نه شرقى است و نه غربى افروخته مى‏‌شود؛ نزديك است كه روغنش هر چند بدان آتشى نرسيده باشد روشنى بخشد؛ روشنى بر روى روشنى است؛‏ خدا هر كه را بخواهد با نور خويش هدايت می‌کند و اين مثلها را خدا براى مردم مى‏زند و خدا به هر چيزى داناست.»

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین