عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۵۱۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
گفت و گوی عقیق با حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی به مناسبت هفتمین روز شهادت شیخ نمر
حقیقتاً برخی از اعمالی که هم‌اکنون از آل سعود صادر شده بازگشت مسلمین به دوران جاهلیت است. علمای اسلام در این راستا نباید ساکت بنشینند.

عقیق: یک هفته از شهادت روحانی برجسته عربستان شیخ نمر باقر النمر گذشت .هفته ای پر از اعتراض و محکومیت این جنایت بزرگ حکام فاسد عربستان از سوی مسلمانان سراسر دنیا .

خبر شهادت شیخ نمر در حالی منتشر شد که پیش از این ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴ (22/7/93) در دادگاه جنایی عربستان سعودی به دلیل اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم شد، اما از آن زمان تاکنون بارها حکم این عالم ربانی به دلیل ترس حاکمان سعودی از قیام مردم عربستان و افزایش فشارها بر این کشور به تعویق افتاده بود تا اینکه در شنبه هفته گذشته با امضای حکم اعدام وی از سوی سلمان‌بن‌عبدالعزیز، شاه سعودی، این روحانی برجسته شیعی به شهادت رسید؛ اعدامی که برای همه دور از انتظار بود.

به مناسبت هفتمین روز  شهادت آیت‌الله نمر عالم بزرگ تشیع در عربستان با حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی هم کلام شدیم.

*به عنوان مقدمه بفرمایید چرا رژیم آل سعود برای سرکوب مقاومت جهانی، شیخ نِمر را شهید کرد؟

هفته گذشته شاهد مصیبت بزرگ و حادثه عظیم شهادت این مرد بزرگ آیت‌الله نمر بودیم ، ایشان حقیقتا از آمران به معروف و ناهیان از منکر بود . همه مسلمانان مخصوصاً بزرگان اهل تسنن که واقعاً آگاه به مسائل شرعی، آیات قرآن و روایات نبوی هستند باید به این سه موضوع که در لسان پیامبر و آیات قرآن بسی مشهود است توجه جدی نمایند. یکی مسئله یتیم و اهمیت به آن، یکی ریختن خون ناحق و دیگری احجاف به حق، دارایی و حقوق مردم است. خداوند عذاب خود را در قیامت ویژه این پایمال کردن و عدم توجه به این سه مقوله مهم قرار داده است. البته برخی از عذاب‌ها در دنیا شامل حال افراد می‌شود و آن ها را گرفتار خواهد کرد. متأسفانه دولت آل سعود که جایگاه کلیدداری مکه و مسئله مهم حجاج‌بیت‌الله الحرام را عهده دار است در حال ارتکاب جنایات متعددی است .

**خداوند در دنیا انتقام خواهد گرفت

یکی از این جنایات، مسئله شهادت این شیخ بزرگوار بود که واقعاً در آینده ما شک نداریم به مناسبت خون ایشان که به ناحق ریخته شد خداوند در دنیا انتقام خواهد گرفت. البته موضوع اجحاف و پایمال کردن حقوق مردم هم دیگر موضوعی است که گریبان دولت سعودی را خواهد گرفت، زیرا امروز شاهد حوادث یمن، اطراف آن‌ها و یتیمانی که از این حادثه و اتفاقات هولناک منا باقی ماند‌ه‌اند، هستیم.

**هشدار می‌دهیم گرفتار تمجید دشمنان اسلام نشوند!

ضمن محکوم کردن این اتفاقات، به آل سعود هشدار می‌دهیم که که آنقدر خود را گرفتار تمجید و توصیف دشمنان اسلام نکنند! تاکنون دشمنان اسلام نه دلشان به حال ما و نه شما سوخته است. آن‌ها به کفر و شرک خود ادامه می‌دهند. حقیقتاً برخی از اعمالی که هم‌اکنون از آل سعود صادر شده بازگشت مسلمین به دوران جاهلیت است. علمای اسلام در این راستا نباید ساکت بنشینند.

**علمای جهان اسلام به خود بیایند

امیدوارم علمای جهان اسلام به خود بیایند و به هر نوعی که میسر است ضمن هشدار دادن به این دولت سعودی که این همه جنایات و آشفتگی اوضاع و احوال عالم، جز این که فضا را برای خود و مسلمین دشوار می‌‎کنند عایدی دیگری نخواهد داشت . بدانند و آگاه باشند که این جنایات و اجحاف‌ها و پایمال کردن حق و حقوق مسلمین عاقبت ندارد و ما نمی‌خواهیم که این چنین شود؛ ولی شد. امیدوارم که علمای جهان اسلام به خود بیایند و توجه کنند که در آینده حوادث خطرناکی جهان اسلام را تهدید نکند.

* با توجه به شهادت شیخ نمر شرایط رهبری شیعه در عربستان به کجا خواهد رسید؟

رهبری سرجای خودش است. به طور کلی رهبر همیشه وجود دارد در میان خود شیعیان و البته تا جایی که اطلاع دارم بلافاصله تعیین کردند. منتها ممکن است آشکار نکرده باشند.

*شما جایی گفته بودید که هجمه‌های شدیدی برای موضوع آتش زدن و حمله به سفارت عربستان علیه ایران هم در داخل و هم خارج ایجاد شد؛ در این باره توضیح می‌دهید؟

**هزینه عدم مصلحت‌اندیشی را نظام باید بپردازد

اصولاً ما خوشبختیم که جوانان پرشور انقلابی زیادی داریم که همیشه در صحنه بوده‌اند و الان هم حضور فعال دارند. فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله) که به عنوان انزجار از این عمل آل سعود مطرح فرمودند راهگشاست. همگان بدانند هیچ چیز بهتر از اطاعت از رهبری نیست. جوانان عزیز و عوامل خودجوش باید بدانند در مسائل عمومی کشور گاهی به مصلحت نظام نیست این دست اقدامات صورت گیرد؛ چرا‌که تاوان آن را نظام و دولت باید بدهد. لذا اطاعت از فرماندهان و مسئولین خود لازم و ضروری است. هرچند که مسئولین و فرماندهان ما خوشبختانه از کفایت و صلاحیت برخوردارند.

این شور انقلابی جوانان عزیز ما باید همیشه باشد و من از آن ها تشکر می کنم اما باید  بدانند که گاهی بی‌توجهی به نگاه و نظر فرماندهان و مسئولین در این نوع اتفاقات اثر نامطلوب جهانی دارد و مشکلات عدیده‌ای را پدید می‌آورد.

*به نظر حضرتعالی شهادت آیت الله نِمر چه تأثیری بر آزادی و یا طول حصر علمای دربندی همچون شیخ زکزاکی و شیخ علی سلمان و البته محدود کردن برخی از علمای شیعی دیگر، خواهد داشت؟

این شکلی که دست دشمن از آستین این حکام ریاست طلب شهرت‌خواه بیرون آمد ، مصیبت از این بدتر هم خواهد شد. ولی بدانند این‌ها دوام نخواهند آورد؛ قطعاً خداوند عزوّجل به حفظ یتیم، حفظ خون آمرین به معروف و ناهین منکر و حفظ مظلومین که رویه توحید و مقابله با ظلم و جور را در زندگی پیش گرفته‌اند وعده داده و خود انتقام خواهد گرفت. گرچه پیش بینی می‌شود با این گستاخی که انجام شده  دشمنان، آل سعود را به تعدد و ادامه تحریک‌ به چنین اعمال زشتی ترغیب خواهد کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین