عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۸
توليت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: كساني كه نزد پروردگار متعال اكرام شده‌اند، ابتداي خصلت‌شان با نماز و انتهاي خصوصيات‌شان نيز با نماز بسته شده است؛ اين دو تاكيد اهميت فريضه الهي نماز را مي‌رساند.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي  در نخستين اجلاس استاني نماز، اظهار كرد: خداوند متعال در سوره معارج انسان‌هايي كه مورد كرامت قرار گرفته‌اند را با ويژگي‌هايي نقل مي‌كند؛ نخست ويژگي‌ها را بيان مي‌كند و سپس مي‌فرمايد كه آنان اكرام شدند.
توليت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بيان كرد: نخستين ويژگي انسان‌هاي مورد كرامت خداوند اين است كه آنان در اقامه نماز، استمرار و دوام دارند؛ آخرين ويژگي براي اين افراد نيز در رابطه با نماز است كه شخصيت آنان با نماز شكل گرفته است.
وي ادامه داد: كساني كه نزد پروردگار متعال اكرام شده‌اند، ابتداي خصلت‌شان با نماز و انتهاي خصوصياتشان نيز با نماز بسته شده است.
سعيدي با بيان اينكه نماز معراج مؤمن و نهي كننده از فحشاء و منكر است، ابراز كرد: تا خود مقيم نماز نباشيم، نخواهيم توانست ديگران را به سوي اقامه نماز رهبري كنيم.
وي افزود: اقامه نماز و تحفظ بر آن، آداب و شرايطي دارد كه در روايات ائمه معصومين(ع) و رساله‌هاي عمليه آمده است و اگر اين امور رعايت شوند، مي‌توان به علو درجات الهي رسيد.
در ادامه از نمازگزاران برتر و خيرين عرصه نماز تجليل و تقدير شد و به آنان لوح تقدير و انگشتري متبرك به دستان رهبر معظم انقلاب اهدا شد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین