عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
آیت الله حسینی بوشهری:
حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: گرچه به سازمان های به ظاهر حقوق بشر اعتمادی نداریم؛ ولی باید حمله خصمانه و نامشروع عربستان به یمن را برای دنیا تبیین کرد که به درخواست یک فرد مستعفی از قدرت نمی توان به کشوری حمله کرد.
عقیق: آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با جمعی از علمای برجسته یمن گفت: مقاومت ملت یمن به رغم تمام مشکلات، تحسین برانگیز است و ملت ما هم همیشه هم درد شما بوده است و امیدواریم با وعده نصرت الهی در این کارزار به پیروزی برسید.

وی افزود: صحنه هایی که در یمن رخ داده است و گزارشی که در این جلسه مطرح شد، بسیار ناراحت کننده است و امیدواریم که ملت شجاع و قوی یمن با این عزم الهی که دارند در این مسیر موفق باشند.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: علاوه بر محاصره اقتصادی و مصادره بنادر و فرودگاه، یمن از نظر رسانه ای نیز به شدت محاصره هستند و غیز ار ایران و چند رسانه محدود کمتر کسی در خصوص این جنایات اطلاع رسانی می کند.

وی خاطرنشان کرد: ما و شما وظیفه داریم که فریاد مظلومیت شما را به گوش جهانیان برسانیم و شما نیز باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشید که این جنایات را به گوش جهانیان برسانید.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکرد: در خطبه های نماز جمعه در سراسر کشور، فریاد مظلومیت مردم یمن سرداده شده است و در هر عرصه های در کنار ملت یمن بوده ایم.

وی افزود: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، علاوه بر وجود رهبری چون امام راحل، استقامت و پایداری و وحدت این ملت بود؛ همه گروه ها و دسته جات به یک فریاد مبدل شدند؛ اعتقاد داریم در یمن نیز همه گروه ها با وحدت کلمه می توانند به پیروزی برسند.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: امیدواریم که همه دسته ها و گروه ها و مجموعه های فعال در یمن بتوانند به بهترین شکل در کنار هم حضور پیدا کنند و ارزش های دینی را زنده کرده و دشمن را شکست دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جهاد، مخلصانه باشد که مردم یمن آن را ثابت کرده اند، قطعا با پیروزی بر همه دشمنان همراه خواهد بود و امیدواریم این پیروزی به زودی برای این ملت حاصل شود.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکرد: حمله سعودی به یمن که بیش از 10 ماه است به طول انجامیده است و به بهانه حمایت از منصور هادی بود و ما مطلع بودیم که وی استعفا داده بود و از نظر قانونی نمی توانست وی از کشوری تقاضای کمک کند که وارد یمن شود؛ اگر بتوانید این مطلب را برای دنیا تبیین کنید و بهانه دروغین سعودی ها را از بین ببرید می توانید نشان دهید که آنها حق نداشتند که به درخواست یک فرد مستعفی عمل کنند و در حقیقت این حمله کاملا غیر مشروع و خصمانه بوده است.

وی افزود: گرچه به سازمان های به ظاهر حقوق بشر اعتمادی نداریم که این مساله را نیز ثابت کرده اند و به شما هیچ مساعدتی نداشته اند؛ ولی قطعا اطلاع رسانی به جامعه بین المللی به صورت فیلم و مصاحبه و عکس و... می تواند تبیین بهتری از جامعه یمن و جنایات سعودی و ایادی آنها ارایه دهد و قطعا در نگاه و برنامه افکار عمومی در جهان نسبت به شما تاثیرگذار خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: ملت ایران و علمای حوزه عملیه برای پیروزی انقلاب ملت یمن که محبان اهل بیت(ع) هستند، دعا می کنند و امیدواریم دیدار بعدی ما در حالی باشد که پیروزمندانه این جنگ را پشت سر گذاشته اید و در اوج قدرت باشید.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکرد: عبدالمالک بدرالدین را جوانی شجاع با اراده مصمم یافتیم و در چهره ایران نشانی از پیروزی را حس کرده ام و امیدواریم که این پیروزی رخ دهد و این ملت شجاع بر دشمنان بی رحم خود غلبه کند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین