عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۸
سخنران بعثه مقام معظم رهبري گفت: تا مادامي كه دست به دامان اهلبيت (ع) هستيم و از اين خاندان كرم، جدا نشويم، عزت داريم و عزيز خواهيم ماند .
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين سيد مرتضي صالحي خوانساري در جمعه زائران عتبات عاليات در حرم مطهر حضرت سيدالشهداء ، با اشاره به حديثي از پيامبر عظيم الشان اسلام(ص)، گفت: به فرموده ايشان، خداوند متعال، انبياء الهي را از ريشه هاي مختلف آفريده است .
وي افزود: بر اساس اين حديث ارزشمند، پيامبر اسلام (ص) ريشه يك درخت شجره است و حضرت فاطمه زهرا( س ) تنه آن، و امام علي عليه السلام كسي است كه اين درخت را بارور كرده است .
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در ادامه بيان اين حديث افزود: حضرت رسول اكرم(ص)، حسنين را ميوه هاي اين درخت، و ائمه هدي را ديگر ميوه هاي آن و شيعيان را برگ هاي اين شجره طيبه مي داند.
وي بيا بيان اينكه زيبايي هر درختي به برگهاي آن است افزود: همانگونه كه رييس مكتب جعفري (ع) فرمود، بايد براي اهلبيت (ع) زينت باشيم، نه خداي نكرده مايه ننگ .
حجت الاسلام و المسلمين صالحي افزود: اين از الطاف پيامبر رحمت للعالمين است كه شيعيانشان را برگ هاي اين درخت طيبه معرفي مي كنند، و بر ماست كه تلاش كنيم تا معصومين از وجود ما احساس خوبي داشته باشند، نه اينكه مايه ناراحتي آن بزرگواران باشيم .
وي افزود: تا مادامي كه به درخت طيبه اهلبيت(ع)، چسبيده ايم و متمسك هستيم، عزتمنديم و به محض اينكه از آنها جدا شويم، سقوط مي كنيم وذليل خواهيم شد .
سخنران بعثه مقام معظم رهبري،با اشاره به حديث ديگري از پيامبر خاتم (ص)، افزود: اگر كسي هزاران سال در صفا و مروه عبادت كند، اما محبت اهلبيت (ع) را نداشته باشد، اين عبادات از او قبول نيست، و در قعر جهنم قرار خواهد گرفت .
وي افزود: هركس به اهلبيت (ع) نزديك شود، به خدا نزديك شده و كساني كه از خاندان عصمت و طهارت (ع)، فاصله بگيرند، از خدا دور شده اند .
گفتني است برنامه هاي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، شامل سخنراني و مداحي و مرثيه سرايي، هر روز صبح پس از نماز جماعت صبح، و زيارت عاشورا در صحن حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و هر شب ، پس از نماز جماعت مغرب و عشاء، در سرداب حرم مطهر حضرت ابالفضل العباس (ع)، براي زائران ايراني عتبات عاليات، برگزار مي شود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین