عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۳۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
آیت الله دین پرور:
امروز فرهنگ بیگانه سعی می‌کند که خود را در قالب فرهنگ لباس پوشیدن و خانه ساختن خود را وارد فرهنگ غنی ما کند و ما باید سعی کنیم که زیر پوشش مواردی مانند، آموزش زبان انگلیسی، فرهنگ غربی‌ها وارد کشور ما نشود.
عقیق:  آیت الله سید جمال الدین دین پرور، در مسجد امام خمینی(ره) پردیسان با بیان اینکه نهج‌البلاغه کتاب ارزشمندی است که به دست ما رسیده است گفت: جامعه اسلامی و شیعیان افتخار می کنند که به این کتاب توجه دارند و از علوم و معارفی که امیرالمؤمنین(ع) فرمودند استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه سایه کمرنگی از وجود امام علی(ع) است بیان کرد: نهج‌البلاغه کتاب گرانقدری است که در طول بیش از هزار سال سالم به دست ما رسیده است.
رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با بیان اینکه بزرگان و علمای ما زحمات بسیاری کشیده‌اند که این احادیث به دست ما برسد گفت: اگر بگوییم که در کنار هر حدیثی خونی ریخته شده است شاید به گزاف نباشد و نباید تصور شود کتابی که در کنار ما هست به راحتی در اختیار ما قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: خیلی کم لطفی است که این کتاب را در اختیار داشته باشیم، ولی از رازها و گنجینه آن استفاده نکنیم و یا اینکه فقط به عنوان دکور در کتابخانه منازل باشد.
آیت الله دین پرور با بیان اینکه علوم مختلفی در نهج‌البلاغه نهفته است گفت: امیرالمؤمنین(ع) در زمان ما و در میان شیعیان نیز مظلوم است برای اینکه سخنانش را کمتر مورد توجه قرار داده ایم.
وی به یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه اشاره کردو ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند سعادت و پیشرفت هر جامعه به فرهنگ آن جامعه وابسته است، هر عملی هرچند کوچک باشد منشأ آن فکر و فرهنگ است و اگر فرهنگ عالی و متعالی باشد زندگی اجتماعی عالی و جامعه برتر است و اگر فکر و فرهنگ نداشته باشد به جامعه عالی دست نخواهیم یافت.
رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت: امروز فرهنگ بیگانه سعی می‌کند که خود را در قالب فرهنگ لباس پوشیدن و خانه ساختن، خود را وارد فرهنگ غنی ما کند و ما باید سعی کنیم که زیر پوشش مواردی مانند آموزش زبان انگلیسی فرهنگ غربی‌ها وارد کشور ما نشود.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین