عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۷
در آشپزخانه هاي مركزي كربلا صورت مي گيرد؛
پنج تا شش هزار پرس غذاي گرم، درهر وعده، روزانه، در دو آشپزخانه مركزي در كربلا، براي زائران طبخ مي شود .
عقیق: دو آشپزخانه مركزي به نام هاي ابوتراب و جرش، وظيفه تامين غذاي سالم و بهداشتي زائران عتبات عاليات را، كه به اين شهر مقدس مشرف مي شوند، به عهده دارند .
آشپزخانه اتوماتيك و صنعتي ابوتراب، با سالن هاي مجزا و كاملا بهداشتي آماده سازي گوشت، سبزيجات، برنج ، خورشت، كباب و انبار مواد غذايي خشك و دو سردخانه را، بالاترين استاندارها را كسب كرده است .
روزانه ، بسته به آمار زائران ورودي و خروجي، از كربلا و اسكان داده شده از در اين شهر مقدس، از طرف شركت شمسا، سه هزار و يكصد تا سه هزار و هفتصد پرس، غذاي گرم در هر وعده طبخ مي شود .
ديگر آشپزخانه مركزي در كربلا هم، جرش نام دارد كه بين 1900 تا 2100 پرس غذا هم در آن پخته و آماده تحويل به هتل هاي كاروان ها مي شود .
طعيمه غلامي مديرستاد عمليات شركت شمسا در عراق، در اين باره گفت: اين دو آشپزخانه، از جمله پنج آشپزخانه ايست كه اين شركت براي تامين غذاي مناسب زائران در اين كشور، ايجاد كرده است .
وي افزود: علاوه بر دو آشپزخانه در كربلا، دو آشپزخانه در نجف و يك اشپزخانه ديگر در كاظمين، وظيفه تهيه غذاي زائران عتبات عاليات را به عهده دارند .
غلامي مي گويد: نود سرآشپز، آشپز و دستيارايراني در اين سه اشپزخانه در دوره هاي 45 روزه حضور مي يابند و به زائران خدمت مي كنند .
غذايي كه در اين اشپزخانه ها تهيه و طبخ مي شود، پس از بسته بندي مناسب و پلمپ، از طريق خودروهاي مخصوص، به هتل هايي كه زائران ايراني در آنها حضور دارند، انتقال مي يابد و در غذاخوري هاي اين هتل ها براي زائران، سرو مي شود .
مدير ستاد عمليات شمسا در عراق مي گويد: سلامت و رفاه زائران، مهم ترين مساله براي خدمتگزاران آنها در شركت خدماتي و زيارتي شمساست و بخاطر همين، نهايت دقت در خريد مايحتاج آشپزخانه ها، و بهداشت محيط آنها، صورت مي گيرد .
غلامي از بازرسي هاي مداوم از آشپزخانه هاي مركزي در سه شهر مقدس خبر مي دهد و مي افزايد: همه اقدامات در اين آشپزخانه ها، به دقت زير نظر كارشناسان بهداشت است و علاوه بر آن، به صورت منظم و غير منظم، هم، بازرساني از طرف شمسا، حج و زيارت، بعثه مقام معظم رهبري و هيات پزشكي مستقر در عراق، از آنها بازديد مي كنند .
انتخاب غذا با توجه به فصول سال و بر اساس برنامه ريزي منظم در آشپزخانه هاي ايراني با طبخ غذا شهر كربلا انجام مي شود وسعي شده است تا در يك هفته اقامت زائران در شهرهاي مقدس نجف، كربلا و كاظمين، تنوع غذايي براي آنان در نظر گرفته شود .
تمامي كساني كه در امر خريد مواد لازم، آماده سازي، طبخ و بسته بندي و انتقال و توزيع غذاي زائران عتبات عاليات را به عهده دارند، كارشان را بهترين و بالاترين خدمت ها مي دانند و به آن افتخار مي كنند .


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین