عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۲۲
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
حجت الاسلام موسوي از احداث حسينيه در نجف و كربلا براي اسكان زائران ايراني خبر داد.
عقیق: حجت‌الاسلام سيداحمد موسوي، رييس سازمان حج و زيارت كشور، پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اردبيل با تأكيد بر اين‌كه نبايد سهميه خاص، ويژه و جداگانه‌اي مجزا از سهميه مردمي وجود داشته باشد، اظهار داشت: در شأن ملت ايران نيست كه در كاروان زيارتي و عبادي، معنوي بي‌عدالتي حاكم شود.

وي با تأكيد بر اين‌كه سهميه حج افراد و گروه‌هاي خاص قطع شده است، خاطرنشان كرد: اخيرا دو هزار تا سه هزار سهميه را به تعداد سهميه‌ها افزايش دهيم كه سهميه حج امسال در مقايسه با سال‌هاي گذشته بيشتر شده و در اين زمينه هيچ گونه نگراني وجود ندارد.

حجت الاسلام موسوي با اشاره به مذاكرات خود با طرف عربستاني براي افزايش سهميه ايران در حج و عمره امسال گفت: دستورالعمل سهولت در سفر معنوي حج، عتبات عاليات و سفرهاي ديگر بدون ماده و تبصره خاص اجرايي مي شود تا عاشقان اهل بيت هر زماني كه خواسنتد عازم اين سفر معنوي شوند.

رييس سازمان حج و زيارت كشور با اشاره به فعاليت ديگر شركت هاي مجري در عتبات عاليات به همراه شركت شمسا نيز گفت: فعاليت يك شركت در اين زمينه معقول و منطقي نبود، از اين رو راه را باز كرديم تا شركت‌هاي ديگر نيز به اين عرصه وارد شوند و در كنار افزايش شركت‌ها خدمات و افزايش رفاه عمومي، هر وقت مردم ما خواستند به راحتي بتوانند به زيارت عتبات عاليات بروند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود از ساخت حسينيه براي زائران ايراني در كربلا و نجف خبر داد و اظهار داشت: اين حسينيه ها براي اسكان افراد كم درآمد و آن عده كه دوست دارند در اين سفر معنوي با هزينه كم از معنويت موجود بهره‌برداري كنند، ساخته خواهند شد.

حجت الاسلام موسوي با اشاره به پيگيري هاي صورت گرفته در اين خصوص گفت: ‌در ايام نوروز اعزام روزانه 40 اتوبوس به 140 اتوبوس رسيد و پروازها نيز به همين ميزان افزايش داشت، اميدواريم با اجراي طرح هاي تسهيل در سفر به عتبات عاليات شاهد افزايش بيش از پيش مسافران عتبات عاليات باشيم.


منبع:حج
211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین