عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
آیت الله جوادی آملی گفت: مردان الهی کهنه نمی شوند، نمی میرند حیات آنها ابدی است؛ مردان الهی ملحق به اهل بیت(ع) و فوق زمان ومکانند.
عقیق: آیت الله جوادی آملی در درس اخلاق هفتگی خود كه با حضور اقشارمختلف مردم در بنیاد بین المللی وحیانی اسراء برگزار شد با بیان قرآن کریم درباره پیامبر اکرم(ص) اشاره کردند و گفتند: قرآن به انسان فرموده «پیامبراسلام دو تا سخن دارد که یکی دعوت و دیگری ادعا» است.

این مرجع تقلید ادامه دادند: دعوت ایشان به توحید و معاد و ادعای نبی مکرم(ص) به وحی الهی و نبوت است. اگر انسان دعوت پیامبر(ص) را به توحید ونبوت، استجابت کند به کمال و سعادت و حیات اخروی می رسد.

 وی بیان داشت: همان طور که انسان حیات دارد مرگ هم دارد اما حیات و مرگ او با سایر موجودات فرق می کند؛ در واقع یک حیاتی دارد که سایرموجودات آن را ندارند.

آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: زمانی که رسول خدا آمد مردم را به توحید و یکتا پرستی دعوت کرد و برای سخن خود ادعای نبوت را ذکر کرد، اگر انسان آن دعوت را لبیک گفت، و دعوت پیامبر را پذیرفت، درحقیقت این پذیرش دین، آدمی را زنده می کند و به حیات ابدی و اخروی می رساند که درآن مرگی نیست.

این مفسر بزرگ قرآن با تاکید برا اینکه همه موجودات در مرگ اشتراک دارند اما نوع مرگ انسان با سایر موجودات فرق می کند، افزودند: انسان پذیرنده حق و حقیقت و به کمال رسیده و بشر تسبیح گو وفات دارد نه فوت.

این مفسر بزرگ قرآن اظهار داشت: اما بعضی آدمها با اینکه در در دنیا زنده اما در حقیقت مرده متحرک اند چون سخنان نبی مکرم اسلام را و ائمه طاهرین(ع) را استجابت نکردند، گوش به فرمان نبودند، و تنها به خوردن و پوشیدن فکر کرده اند و به معرفتی هم دین و اسلام نرسیدند و این ها فوت دارند نه وفات. چون وفات مربوط به استجابت کننده ها و مؤمنین است.

ایشان ابراز داشتند: مردان الهی کهنه نمی شوند، نمی میرند، حیات آنها ابدی است، ملحق به اهل بیت(ع) اند، فوق زمان و مکانند چون متمکن نیستندچون با نور بودند و با نور زندگی کردند و در خود تجلی داده اند.

این مرجع تقلید گفت: برکت نبوت این است که انسان را به حیان ابدی می رساند، و مرگ به معنای وفات دارند و اگر لیاقت داشته باشند خدا مستوفی او خواهد بود همچنان که از اول روح را خود در درون انسان دمیده است.

این مفسر قرآن ابراز داشت: اگر انسان گیاهی فکر نکرد، فرشته خوی فکر کرد، اخلاق و منش فرشته ها را پیدا می کند و ما را تشویق می کنند که خود را کم نبییند شما هم می توانید مانند فرشته ها شوید و خصوصیات آنها را پیدا کنید و به مقامات بلند برسید.

وی بیان داشت: اگر انسان دعوت پیامبر را پذیرفت، و خلق و خوی فرشته را پیدا کرد بر روی بال فرشته قرار می گیرد به پرواز در می آید وسیر می کند.

وی افزودند: اگر انسان به این مرحله رسید از هر قشری می خواهد باشد او از گناه بدش می آید به دنبال اختلاس و رشوه نمی رود چون گناه بوی بدی دارد و اگر هم به طرف گناه رفت لازم است با استغفار از این بوی بد فاصله بگیرد.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه در میان این همه همایش ها جای همایش «تشخیص فضائل انسان و فرشته خالی است»، اظهارداشتند: مشترکات زیادی بین انسان و فرشته وجود دارد و باید به این مشترکات رسید و حیف است که انسان در دنیا باشد از این همه نعمت استفاده کند ولی خوی فرشته را پیدا نکند.

این مفسر قرآن بیان داشت: این بیان نورانی پیامبر خاتم به همه انسانها است که فرموده «دنیا دو روز است، رضاع و ختام. یک روز انسان به دنیا می آید نوزاد است و شیر را تا دوسال می مکد و لذت می برد و بعد ها هم به مقام و پُستی می رسد، و یک روز دنیا هم ختام است و این مسؤلیت ها را از انسان می گیرند و او را عزل می کنند، بنابر این انسان می تواند در هر دو حالت طوری زندگی کند که راحت باشد و به حیات ابدی برسد.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین