عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۰۷۸
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
مسؤول كميته آموزشي و فرهنگي ستاد اربعين با اشاره به حضور فعال و چشمگير مداحان اهل بيت عليهم السلام در مراسم رابعين حسيني سال جاري از تجليل يكي از مداحان معروف عراقي در مراسم اربعين امسال خبر داد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين حميد احمدي، مسؤول كميته آموزشي و فرهنگي ستاد اربعين با اشاره به حضور فعال و چشمگير مداحان اهل بيت عليهم السلام در مراسم رابعين حسيني سال جاري از تجليل يكي از مداحان معروف عراقي در مراسم اربعين امسال خبر داد.
وي افزود: در اربعين امسال مداحان حضور بسيار تاثير گذار داشتند كه از همه اين عزيزان تقدير و تجليل مي كنيم و اميدواريم مهر تاييد را از خود حضرت سيدالشهدا(عليهم السلام) بگيرند و بتوانند در اين راه همچنان موثر باشند.
حجت الاسلام احمدي گفت: به همين منظور كميته آموزشي و فرهنگي ستاد اربعين در راستاي تجيل از خادمان و فعالان فرهنگي در مراسم اربعين از ملا حسين اكرف، مداح معروف و مشهور عراقي كه در اربعين حضور موثري داشت تقدير و تجليل به عمل آورد.
درباره اقدامات كميته فرهنگي ستاد اربعين در مراسم راهپيمايي عظيم نجف تا كربلا گفت: امسال برنامه‌هاي خوبي توسط اين كميته برگزار شد از جمله مي‌توان به برگزاري مراسم‌هاي سخنراني و مداحي مشترك اشاره كرد.
رئيس كميته فرهنگي ستاد اربعين ادامه داد: زائران ايراني در اين كنگره عظيم به شدت به مراسمات مشترك به زبان فارسي نياز داشتند و ما 10 نقطه را در شهرهاي نجف و كربلا و مسير پياده‌روي در نظر گرفته بوديم كه در اجرا اين 10 نقطه با 17 نقطه افزايش پيدا كرد و خانم‌ها هم توانستند از اين مراسم كه با حضور سخنرانان و مداحان برجسته و ممتاز كشور برگزار شد، بهره‌مند شود.
وي افزود: امسال توانستيم در 8 روز 56 مراسم متمركز برگزار كنيم و الحمدلله استقبال خوبي هم از اين مراسم‌ شد.
احمدي با بيان اينكه يكي ديگر از فعاليت‌هاي كميته فرهنگي ستاد اربعين، اجراي برنامه‌هاي روايتگري بود، گفت: ما 46 راوي كه 8 راوي عرب‌زبان بودند را به مرز، نجف، كربلا و مسير پياده‌روي اعزام كرديم. 6 راوي در مرز و 40 راوي در عراق مستقر بودند.
رئيس كميته فرهنگي ستاد اربعين ادامه داد: اين راويان حماسه عاشورا را براي مردم با نرم‌افزار‌هايي كه تهيه شده بود، روايت مي‌كردند.
وي در خصوص برپايي پايگاه‌هاي كودك گفت: در 10 نقطه نجف، كربلا و مسير پياده‌روي پايگاه‌هاي كودك برپا شده بود كه از اذان صبح تا اذان مغرب در 5 نوبت براي كودكان عرب‌زبان و فارس‌زبان برنامه اجرا مي‌كردند و 30 هزار بسته هدايا در اين پايگاه‌ها ميان كودكان توزيع شد.
احمدي با بيان اينكه فعاليت‌هاي فرهنگي اربعين با همكاري بسيج دانشجويي و مديريت بعثه مقام معظم رهبري ارزيابي شد، گفت: يكي ديگر از فعاليت‌هاي كميته فرهنگي حمايت از خبرنگاران و مستندسازان و تامين اسكان و اخذ مجوزهاي لازم براي آنها بود.
رئيس كميته فرهنگي ستاد اربعين به حركت دسته‌هاي عزاداري ايراني در ايام اربعين اشاره كرد و گفت: 5 دسته عزاداري از موكب امام رضا(ع) در كربلا تا حرم حضرت عباس(ع) در 5 روز حركت كردند كه علي‌رغم ازدحام جمعيت اما اين مراسم با نظم خوبي برگزار شد.
وي درباره معضلات فرهنگي مراسم پياده‌روي اربعين گفت: نياز است براي سال‌هاي آينده مردم ايران درباره فرهنگ و آداب و رسوم مردم عراق توجيه شوند و همچنين بايد فرهنگ سازي بين مردم ما صورت بگيرد تا شاهد برخي رفتارهاي ناپسند نباشيم.
احمدي ادامه داد: يكي ديگر از مشكلات موجود اين بود كه از بين 40 موكب ايراني فقط نيمي از آنها فعاليت فرهنگي داشتند و بقيه فقط به فعاليت‌هاي خدماتي مي‌پرداختند در صورتيكه بايد تمام موكب‌هاي ايراني بايد پيوست فرهنگي داشته باشند.
رئيس كميته فرهنگي ستاد اربعين با بيان اينكه در سال‌هاي آينده بايد براي مباحث معرفت‌افزايي بيشتر زمان گذاشته شود، گفت:امسال خوشبختانه تنش فرهنگي نداشتيم و دولت عراق و مراكز فرهنگي اين كشور از نوه حضور ايرانيان ابراز رضايت مي‌كردند.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین