عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴
مدیر پروژه طب از تولید نرم افزار «نگارخانه قانون طب ابن سینا» خبر داد و گفت این نرم افزار به زودی عرضه خواهد شد.
عقیق:دکتر علیرضا مسعودی اظهارداشت: این نرم افزار علاوه بر ارائه بخشی از کتاب دوم قانون ابن سینا، در زمینه مفردات دارویی؛ حدود ۵۰۰۰ تصویر، شامل ۸۰۶ عنوان از مفردات دارویی برگرفته از کتاب «قانون در طب»، در حوزه: گیاهی، حیوانی و معدنی را نیز نمایش می دهد.
وی افزود: دائره المعارف طب سنتی، تطبیق نام‌ های کهن گیاهان دارویی با نام علمی، الصیدنه فی الطب ـ ابوریحان، قاموس القانون؛ و ترجمه جلد دوم قانون به زبان انگلیسی از جمله منابع تطبیقی مفردات دارویی قانون است که این نرم افزار در اختیار کاربران قرار می دهد.
مسعودی بیان داشت: ارائه نام علمی و خانواده مفردات دارویی به همراه دیگر نام‌ های آنها به زبان؛ فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، آذری، هندی و گویش‌های دیگر بر اساس کتاب دوم قانون ابن سینا نیز در این نرم افزار گنجانده شده است.
مدیر پروژه طب گفت: نگارخانه قانون ابن سینا همچون دیگر نرم افزارهای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با امکانان و قابلیت های پژوهشی متنوعی نظیر جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست از طریق کلمه و عبارت، ارتباط واژگان متون با چند دوره لغت‌ نامه به همراه قابلیت جستجو، یادداشت‌ برداری، ذخیره‌ سازی، ویرایش و چاپ متن ارائه شده است.
این گزارش می افزاید این نرم افزار به زودی همراه با کتاب تصحیح و تحقیق‌ شده کتاب «قانون در طب» توسط علیرضا مسعودی، عرضه خواهد شد.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین