عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۰۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
هزاران نفر از مسلمانان شهر بریستول در جنوب غرب انگلستان روز ۳ ژانویه ( ۱۳ دی ماه) به عنوان نزدیکترین روز تعطیل به تاریخ میلاد پیامبر(ص) در یک راهپیمایی بزرگ شرکت می کنند.
عقیق:مسلمانان بریستول روز یکشنبه ۱۳ دی ماه مسیر راهپیمایی خود را از مسجد جامع ایستون آغاز کرده و به مسجد مدنی خواهند رسید.

این رویداد توسط چهار مسجد بزرگ شهر برنامه ریزی شده است. متولی هر چهار مسجد قرار است در جمع شرکت کنندگان در چهار نقطه متفاوت در مسیر راهپیمایی سخنرانی کنند. سخنرانها در جریان سخنرانی های خخود پیامهای صلح را تبلیغ کرده، از تنوع و شمول فرهنگی دفاع می کند از ساکنان بریستول برای صبوری در برگزاری این راهپیمایی به مناسبت میلاد نبی (ص) تشکر خواهد کرد.

امسال سال نو  میلادی به طور تقریبی با میلاد پیامبر اعظم (ص) همزمان بود. بسیاری از مسلمانان بریستول به منظور نشان دادن همبستگی خود با کل جامعه تزئیناتی را به در منازل خود آویخته و به همسایگان غیر مسلمان خود فرارسیدن سال نو میلادی و میلاد حضرت مسیح را تبریک می گویند.

انتظار می رود که هزاران نفر از مردم مسلمان از اقشار مختلف جامعه در این راهپیمایی که با موافقت پلیس و شورای شهر برگزار می شود، شرکت کنند. گفته شده است که راهپیمایی امسال به مناسبت میلاد نبی (ص) بزرگترین راهپیمایی باشد که تاکنون در این شهر توسط مسلمانان برگزار شده باشد.

افضل شاه به عنوان یکی از برگزار کنندگان این راهپیمایی گفت: این بزرگترین راهپیمایی خخواهد بود که به مناسبت میلاد پیامبر اسلام(ص) در بریستول برگزار شده است. فکر می کنم این امر ترویج کننده هماهنگی باشد و به مردم کمک کند که اسلام را بیشتر درک کنند. به ویژه در پرتو اتفاقات اخیر مسلمانان می خواهند فضای گفتگو، بحث و تعامل را باز کنند.

عبدالمالک متولد مسجد جامع ایستون به عنان یکی از سخنرانهای این راهپیمایی گفت: این رویداد هر ساله بزرگتر شده هاست. امیدواریم که این گردهمایی نمایشی از وحدت بین مسلمانان، ترویج تساهل و توانایی برقراری ارتباط باشد.

وی افزود: هدف از برگزاری این رویداد سهیم کردن جامعه محلی بریستول در فضای گفتگو، گسترش صلح و درک دوجانبه است.

مسلمانان بریتانیا معمولا جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) را با برگزاری مراسم عبادی – اجتماعی یا کنفرانسها و گردهمایی های مرتبط برگزار می کنند. سخنرانی های امسال قرار است به نوعی ارائه شود که جوانان مسلمان الهام گرفته و بتوانند با افراط گرایانی که اسلام را در سراسر جهان به یغما برده اند و اعمال تروریستی خود را به آن نسبت می دهند مقابله کنند.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین