عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۸۲۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
حجت الاسلام قرائتی گفت: برای انجام وقف همیشه لازم به انفاق مال نیست، ما می‌توانیم در زمینه خلاءهایی که در اشاعه فرهنگ وجود دارد وقف را انجام دهیم.
عقیق:حجت الاسلام مجید کیایی، مسؤل اداره اوقاف و امور خیریه شمیرانات در همایش یاوران وقف که بعدازظهر امروز ششم دی در آستان مقدس امامزاده صالح تهران برگزار شد، اظهار داشت: خدمت به زائران امامزادگان و بقاع متبرکه که حدود 13 امامزاده در شمیرانات وجود دارد از جمله اوین، درکه، تجریش و غیره از جمله وظایف این اداره در ناحیه شمیرانات است.
وی ادامه داد: ساعت کاری مسئولان امامزاده‌ها از اذان صبح تا ساعات پایانی شب است و شب‌های قدر و لحظه سال تحویل این خدمت‌رسانی به ساعات بیشتری هم می‌انجامد و بنابراین باید قدردانی ویژه ای از آنها به عمل آورد.
حجت الاسلام کیایی خدمت‌گزاری و برنامه‌ریزی برای حفظ قرآن در زندان اوین را از دیگر اقدامات اداره اوقاف شمیرانات برشمر و گفت: این کار در ابتدا با مخالفت مسئولان مربوطه مواجه شد اما پس از صحبت‌های فراوان یک جلسه دو ساعته در هفته برای زندانیان برگزار شد و این موضوع شش ماه است که اجرایی شده و با توجه به میزان استقبال از این طرح و حفظ حداقل 3 جزء از قرآن توسط زندانیان، این برنامه به دو روز در هفته افزایش یافته است.
وی ادامه داد: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، برنامه‌ریزی‌هایی با آموزش و پرورش صورت گرفت و حضور طلبه‌ها در کلاس درس برای آموزش حفظ قرآن برای دانش‌آموزان قطعی شد و ما در سطح منطقه دانش‌آموزانی را داریم که حداقل 3 تا 10 جزء از قرآن را حفظ کرده‌اند. 

توصیه حجت‌الاسلام قرائتی به نامزدهای انتخابات 94

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی عنوان کرد: وقف نشانه عشق به مکتب، سخاوت، دوراندیشی ، عشق به مردم و ایثار است و به نوعی انفاقی بی‌منت و قدم گذاشتن در مسیر خدیجه بودن است.
این استاد اخلاق گفت: هر کس در هر جایگاهی می‌تواند وقف را انجام دهد برای نمونه یک عالم می‌تواند نوشته‌ها و کتاب‌هایش را وقف کند.
وی ادامه داد: ما در قرآن هم در این رابطه آیاتی را داریم و همه ما داستان پیرمردی که باغ میوه‌اش را برای فقرا وقف کرده بود را شنیده‌ایم که فرزندانش به وصیت وی عمل نکردند و در نهایت میراث وی از دست رفت.
وی در ادامه افزود: برای انجام وقف لازم به انفاق مال نیست ما می‌توانیم در زمینه خلاءهایی که در اشاعه فرهنگ وجود دارد، وقف را انجام دهیم مانند تفسیر قرآن و نهج البلاغه و مردم هم می‌توانند به اداره اوقاف کمک کنند و مکان‌هایی که وقف بوده را معرفی کنند.
حجت الاسلام قرائتی در پایان خطاب به نامزدهای انتخابات اخیر خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: اگر احساس می‌کنید ثبت‌نام کنندگان دیگر از شما با سواد‌تر و علم تر در این کار هستند به نفع آن‌ها کنار بروید هر چند که بعید می‌دانم این فرهنگ را در خودمان پرورش داده باشیم که در جایی که وجودمان و توانایی‌مان برای انجام وظایف کافی نیست فردی بهتر را جایگزین کنیم و اعلام ناتوانی در آن زمینه را ابراز کنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین