عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
سخنران بعثه مقام معظم رهبري گفت: امت آخرالزمان به واسطه وجود نازنين پيامبر ختمي مرتبت(ص)، ترفيع مقام داده شدند و امت مرحومه لقب گرفتند.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمين حسين كاردان در جمع زائران عتبات عاليات در حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) افزود: پيامبر اسلام (ص)، اختصاصات و ويژگي هايي دارند كه ديگر انبيا و اولياي الهي از آنها بي بهره بودند .
وي با اشاره به اينكه صفات حضرت رسول اكرم (ص) در تورات و انجيل و ديگر كتب آسماني آمده است گفت: همه انبياء الهي موظف بودند پيامبر خاتم را بشناسند و براي رفع گرفتاري هايشان به وجود نازنين ايشان، متوسل شوند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري افزود: همه انبياء الهي براي آغاز نبوتشان، موظف به اذعان و اعتراف به نبوت پيامبر خاتم بودند .
حجت الاسلام و المسلمين كاردان با بيان اينكه در قرآن كريم فرموده كه چهار موهبت الهي به شخص حضرت رسول اكرم (ص)، عطاء كرده است افزود: قرآن عظيم، خلق عظيم، علم عظيم و ملك عظيم اين چهار موهبت خداوندي به پيامبر عظيم الشان اسلام است.
وي افزود: امت هاي پيامبران قبل، از معجزات پيامبران الهي نمي توانستند بهره ببرند و اين معجزات صرفا در اختيار خودشان بود، اما قرآن كريم به عنوان معجزه پيامبر اكرم(ص) در اختيار انسان ها قرار گرفته و آنان مي توانند با خواندن و شنيدن آيات الهي به ظاهر و باطن آنها پي ببرند و از اين كتاب مقدس بهره مند شوند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به حديثي از رسول مكرم اسلام (ص) مبني بر سفارش شان به امت اسلامي براي پناه بردن به قرآن كريم، هنگامي كه فتنه ها فراگير مي شود افزود: اين روزها، به علت مهجور ماندن قرآن است كه اين مشكلات بزرگ براي كشورها و جوامع اسلامي پديد آمده است .
حجت الاسلام و المسلمين كاردان افزود: پيامبر اسلام(ص) با خلق عظيم دنيا را تسخير كرد، و همواره تا زمان رحلت، در پي سعادت و سربلندي پيروانش بود.
گفتني است برنامه هاي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، شامل سخنراني و مداحي و مرثيه سرايي، هر روز صبح پس از نماز جماعت صبح، و زيارت عاشورا در صحن حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و هر شب، پس از نماز جماعت مغرب و عشاء، در سرداب حرم مطهر حضرت ابالفضل العباس (ع)، براي زائران ايراني عتبات عاليات، برگزار مي شود .


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین