عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
رئیس موسسه شیعه شناسی:
رئیس مؤسسه شیعه شناسی بر لزوم حمایت جدی از شیعیان کشور آذربایجان، از سوی نظام و مردم کشورمان تاکید کرد.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین محمود تقی زاده داوری با اشاره به این که شهادت جمعی از شیعیان در فاجعه اخیر منطقه ناردالان در اطراف باکو تنها بخشی از مظلومیت شیعیان این کشور است، اظهار داشت: کشور آذربایجان بعد از ایران به لحاظ جمعیتی بالاترین درصد شیعه در دنیا را دارد، به طوری که در کشور ما حدود 90 درصد و در آذربایجان 80 درصد شیعه هستند.

وی همچنین افزود: آن چه وظیفه ماست این که به شیعیان آن جا کمک کرده و مشاوره دهیم؛ طبعاً ما نیاز به محققان و پژوهشگرانی داریم که متخصص شیعیان آذربایجان باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم بیان داشت: باید این افراد را آموزش داد تا آن ها با شناخت و تسلط بر تاریخ و فرهنگ و آراء رهبران و مردم آن جا بتوانند با پژوهش های ارزشمند خود به علما و مراجع تقلید مشاوره دهند.

وی با تاکید بر این که امروز ما نباید از شیعیان آذربایجان غافل شویم، گفت: همان طور که امام راحل شیعیان ایران را به قدرت ، ثروت و منزلت بالایی رساند، امروز ما به کمک حوزه های علمیه این وظیفه را در قبال شیعیان دیگر مناطق از جمله آذربایجان داریم.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: ایران اسلامی در حال حاضر در بین مناطق شیعی رکن محوری را دارد، به طوری که اگر کمک های ایران اسلامی نبود معلوم نمی شد که عراق به عنوان کشوری شیعی چه وضعی را پیدا می کرد.

وی همچنین گفت: سفر آیت الله العظمی نوری همدانی به کشور آذربایجان بسیار پربرکت بود و مایه اقتدار جامعه شیعی شد و باید این سفرها ادامه یابد و در ضمن ما به حمایت از محققان و پژوهشگران در عرصه شیعه شناسی به طور اختصاصی درباره کشورهای دارای جمعیت شیعی ادامه دهیم.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین