عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۵۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
جایگاه امربه معروف در قرآن
جامعه بخواهد جامعه مومنی باشد باید امر به معروف و نهی از منکر در آن صورت گیرد. جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر شکل نگیرد آن جامعه، جامعه ایمانی نخواهد بود.
عقیق:موضوع امر به معروف و نهی از منکر در اسلام مورد توجه ویژه قرار گرفته است و بر حفظ آن در همه شرایط تأکید شده است و این موضوعی ات که گاهی دچار غفلت واقع می شود. موضوع امر به معروف در قرآن نیز مورد توجه قرار گرفته است که در ادامه به نگاهی ظریف در آیه 110 سور] ال عمران در برنامه سمت خدا توسط حجت الاسلام حسینی قمی پرداخته شده است:

در این برنامه حجت الاسلام حسینی قمی ضمن اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اینگونه گفت:

شاید آیه ای زیباتر درقرآن درباره امر به معروف نداشته باشیم که می فرماید:

كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللّهِ (آل عمران/ 110)

شما بهترين امتی هستيد از ميان مردم پديد آمده ، که امر به معروف و نهی از منکر می کنيد و به خدا ايمان داريد 

شما برای خدمت به خلق، امربه معروف و نهی از منکر کنید. تنها آیه ای که اول می گوید امر به معروف و نهی از منکر بعد می گوید تؤمنون بالله. همه جای قرآن اول سخن از ایمان است و بعد از آن سخن از امر به معروف آمده است. چرا؟ مگر می شود کسی ایمان نداشته باشد و امر به معروف نماید؟

مفسرین می گویند چون جامعه بخواهد جامعه مومنی باشد باید امر به معروف و نهی از منکر در آن صورت گیرد. جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر شکل نگیرد آن جامعه، جامعه ایمانی نخواهد بود.



منبع:فرهنگ


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین