عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۵۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
رئیس کانون مداحان کشور در حال حاضر بحث آموزش کارگاهی توسط این کانون آغاز شده است، گفت: در ۱۶ استان کشور بحث کارگاه های آموزشی مداحی برگزار شده است.
عقیق: مصطفی خرسندی در حاشیه برگزاری آئین نکوداشت استاد حاج غلامرضا عینی فر زنجانی در محل حسینیه اعظم زنجان، توسعه آموزش مداحی را با استفاده از شبکه های اجتماعی یادآور شد و افزود: از شبکه‌های اجتماعی نیز در مناسبت‌ها مختلف استفاده می‌کنیم و در دهه محرم نیز ۱۰ گروه تشکیل داده شده و مداحان مطالب خود را در این گروه قرار می‌دادند.
وی با اشاره راه اندازی پنج کانال توسط کانون مداحان کشور در شبکه های اجتماعی افزود: شماره تماس همه مداحان کشور گرفته می شود تا با توجه به ایجاد پنج کانال درفضای مجازی بحث آموزش از راه دور مداحان شکل بگیرید.
رئیس کانون مداحان کشور از راه اندازی سایت کانون مداحان کشور در آینده نزدیک خبرداد و افزود: تمام استان‌ها می‌توانند از این سایت استفاده کنند.
خرسندی با اشاره به اینکه آموزش‌های از راه دور به صورت یک حرکت ویژه و سراسری در روز‌های آتی آغاز می‌شود، گفت: در ۱۶ استان آموزش‌های کارگاهی اجرا شده و ۱۸ ساعت کار آموزشی برای مادحین در هر یک از این استان‌ها برگزار شده است.
رئیس کانون مداحان کشور در ادامه با تاکید بر اینکه برنامه ریزی گسترده در کشور برای ساماندهی مداحان و تشکیل بانک اطلاعاتی این قشر صورت گرفته است، افزود: چالش خاصی در حوزه مداحی وجود ندارد و خوشبختانه نقاط قوت زیادی در این بخش هست که باید به تقویت آن بپردازیم.
خرسندی با بیان اینکه همه مداحان جوان و تازه کار به دنبال استاد باشند و فعالیت‌های خود را زیر نظر اساتید برجسته ادامه دهند، افزود: چیزی که می‌تواند ایجاد چالش در بخش مادحین باشد آغاز فعالیت آنها بدون استاد مناسب است.
رئیس کانون مداحان کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ هزار مداح شناسایی شده در سراسر کشور داریم، گفت: ۴۵ هزار نفر از این مداحان در انتخابات کانون مداحان کشور ثبت نام کرده‌اند.
خرسندی با اشاره به اینکه ما حدود هفت هزار نفر در استان تهران عضو کانون مداحان شده اند، افزود: مداحان در چهار سطح دسته بندی می‌شوند.
رئیس کانون مداحان کشور با اشاره به اینکه نخستین سطح سطح ستایشگر نام دارد و با پیشوند ستایشگر مطرح می‌شوند که در این سطح استادان برجسته مداحان قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در سطح دوم پیرغلامان هستند کسانی که بالغ بر ۶۰ سال در این عرصه فعالیت دارند.
خرسندی مقطع سوم را سطح ذاکر عنوان کرد و افزود: در این سطح افراد زیر ۶۰ سال قرار می‌گیرند که توانایی بالایی برخوردار هستند و سطح چهارم نیز کسانی که تازه به این عرصه وارد می‌شوند قرار می‌گیرند.
رئیس کانون مداحان کشور با اشاره به اینکه در ابتدا باید سطح همه مداحان شناسایی شوند، گفت: بعد از شناسایی کردن اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها لازم برای بالا بردن سطح برخی از مداحی انجام شود.
خرسندی با بیان اینکه برای همه مداحین کارت شناسایی صادر شده است، گفت: برای همه ذاکران پرونده تهیه شده است.
وی با بیان اینکه هیچ کانونی به غیر از کانون مداحان نمی‌تواند به مداحان کارت شناسایی صادر کند، افزود: صدرو کارت شناسایی در حیطه کانون مداحان و سازمان تبلیغات اسلامی است.
رئیس کانون مداحان کشور با بیان اینکه شناسایی، آموزش برای ارتقای سطح ذاکران در حال انجام است، گفت: در حوزه مباحث آموزشی تلاش برای آکادمی و بالا بردن سطح ذاکران در سطح دانشگاه وجود دارد.
خرسندی با اشاره به اینکه جمعیت مداحین کشور روبه جوان شدن است، گفت: آمار میانگین سنی گرفته نشده اما در حال حاضر در حوزه نو گلان حسینی استقبال چشمگیری را داریم.
وی در خاتمه با بیان اینکه طرح نوگلان حسینی تاکنون در استان تهران اجرا شده است، گفت: هشت هزار دانش آموز در مسابقات مداحی و نوگلان حسینی شرکت کردند که این نشان می‌دهد یک رویکرد جدید را پیش رو داریم و باید در این زمینه تلاش کنیم.


منبع:مهر
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین