عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۵۷۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
سرکنسول عراق در مشهد گفت: جمهوری اسلامی ایران در آیین اربعین حسینی امسال اقدامات و خدمت رسانی شایسته و قابل تقدیری در کشور عراق و شهر کربلا انجام داد.
عقیق:نصیر عبدالمحسن در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی در مشهد، خدمت در راه امام حسین(ع) را جهادی بزرگ توطیف و بیان کرد: با این وجود بی توجهی رسانه های غربی به همایش میلیونی اربعین حسینی عجیب و قابل تامل است.
وی افزود: به رغم شرکت افزون بر 22 میلیون زائر عزادار در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و حضور در کربلا، این واقعه عظیم توسط رسانه های غربی مسکوت ماند.
سرکنسول عراق در مشهد گفت: عظمت آیین اربعین فقط توسط رسانه های عراق و جمهوری اسلامی ایران پوشش داده شد و غربیان از انعکاس آن خودداری کردند.
وی افزود: 22 میلیون زائر در اربعین حسینی در کربلا حضور یافتند در صورتی که مناسک حج با حضور دو میلیون نفر برپا می شود.
عبدالمحسن ادامه داد: حداقل کشورهای اسلامی باید توجه ویژه ای به انعکاس راهپیمایی عظیم اربعین داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به ناامنی موجود در مسیر زائران اربعین در دوران حکومت بعث گفت: مسیر زائران اربعین به کربلا در گذشته به جاده مرگ معروف بود چون فقط نیمی از زائران سالم به کربلا می رسیدند.
سرکنسول عراق در مشهد افزود: با سقوط رژیم صدام تاکنون زیارت کربلا و آیین اربعین هر سال باشکوهتر برگزار می شود بطوری که هم اکنون کربلا پذیرای افزون بر 22 میلیون زائر در ایام اربعین حسینی است.
وی ادامه داد: با همت کشورهای اسلامی باید این آیین معنوی سال به سال با عظمت تر برپا شود.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: جغرافیای جهان اسلام از مسیر زیارت اربعین حسینی در حال تغییر است.
امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: راهپیمایی میلیونی و باشکوه اربعین حسینی مرزهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را حول محور امام حسین(ع) درنوردیده و اسلامی جهانی را شکل داده است.
شهرداری مشهد بخشی از خدمت رسانی به زائران کربلا را در ایام اربعین حسینی امسال با بکارگیری 300 راننده، 150 دستگاه اتوبوس و 400 نیروی خدماتی بر عهده داشت.


منبع:ایرنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین