عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۵۴
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
بحران در ۷۵ درصد هتلهای کربلا به سبب کاهش زائران ایرانی؛
«آمال الدین الهر» استاندار کربلای معلی، خواستار لغو هزینه های تحمیلی بر زائران عتبات عالیات عراق برای تشویق آنها به منظور سفر به عراق شد.
عقيق: «آمال الدین الهر» استاندار کربلای معلی، خواستار لغو هزینه های تحمیلی بر زائران عتبات عالیات عراق برای تشویق آنها به منظور سفر به عراق شد.

وی به این نکته اشاره کرد که استان کربلا از رکود اقتصادی به سبب کاهش تعداد زائرانی که به کربلا سفر می کنند، رنج می برد.

آمارالدین الهر تصریح کرد: کربلا از ابتدای سال جاری میلادی (2013) به سبب کاهش تعداد زائران با رکود اقتصادی روبرو است.

75 درصد هتلهای کربلا از رونق افتاده اند

استاندار کربلای معلی در خصوص تبعات کاهش زائران به ویژه زائران ایرانی در عراق خاطر نشان کرد: بیش از 400 هتل در کربلا وجود دارد که 300 هتل از این تعداد (75 درصد) از کمبود زائر رنج می برند.

الهر گفت: وضع نابسامان صدها رستوران، مراکز تجاری و کارگرانی که از بیکاری رنج می برند از دیگر اثرات کاهش تعداد زائران است.

وی گفت: کربلا بر زائران خارجی به ویژه ایرانی تکیه دارد که هر روز بیش از سه هزار زائر ایرانی وارد این شهر می شوند، اما این تعداد به سبب هزینه های تحمیل شده بر آنها تا حد زیادی کاهش یافته است.

وی افزود: برای ورود به عراق از هر زائر، 10 دلار گرفته می شود و هزینه اخذ روادید نیز 40 دلار است و همچنین مبالغی نیز باید به شرکتهای امنیتی، شرکتهای گردشگری و هتلها پرداخته شود که مبالغ هنگفتی است و این هزینه‌های بالا سبب کاهش سفر زائران به این کشور می‌شود.

بنا براین گزارش، الهر از دولت عراق خواست چنین اقدامات و تدابیری را لغو کند تا زائران برای رفتن به عراق تشویق شوند چرا که لغو هزینه های اضافی بر زائران به نفع شکوفایی و رونق اقتصاد عراق است.

شهر کربلای معلی مرکز استان کربلا در 108 کیلومتری جنوب غربی بغداد پایتخت عراق واقع است.

منبع:حج
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین