عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۵۳۸
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸
آن بانوی بزرگ در مهمترین آزمون دوران زندگی اش بهترین تصمیم ممکن را گرفت. وقتی تحریم اقتصادی دشمن مسلمین را در شعب ابیطالب در شرایط سختی قرار داد...
عقیق:دین مبین اسلام وقتی به موضوعی دعوت می کند در کنار آن بهترین الگوی عملی را نیز معرفی می نماید تا بهانه ای برای کسی باقی نمایند. در حقیقت خداوند با معرفی این الگوهای رفتاری سبک درست و صحیح زندگیرا به ما می آموزد.
یکی از بهترین الگوهای معرفی شده توسط اسلام در زمینه بهره گیری از سرمایه های دنیوی در مسیر رشد و تعالی معنوی حضرت ام‌المومنین خدیجه کبری ‌(س) است. ایشان نمونه رفتاری بی بدیلی برای زنان عالم و حتی همه سرمایه داران است. در زیر به نکات کوتاه و آموزنده ای از زندگیاین بانوی بزرگ اشاره ای گذرا می اندازیم:
۱- حضرت خدیجه (س) تکیه گاه مستمندان بود و دست و دل بازی اش در بخشش به نیازمندان زبانزد خاص و عام بود.
۲- در حالی که ثروتمندان زیادی به خواستگاریش می آمدند او با کسی ازدواج کرد که مال و اموالی نداشت بلکه به امانت و راستی و درستی شهره بود. این کار نشان می دهد در ازدواج های موفق، فاکتور معنویت بر فاکتور مادیات چربش دارد.
۳- پیامبر اکرم (ص) نیز با اشاره به این ویژگی همسر بزرگوارشان فرمودند: «او روزی به من ايمان آورد كه ديگران مرا تكذيب كردند و روزی ثروت خود را به پای من ريخت كه ديگران ثروتشان را از من دريغ كردند.»
۴- آن بانوی بزرگ در مهمترین آزمون دوران زندگی اش بهترین تصمیم ممکن را گرفت. وقتی تحریم اقتصادی دشمن مسلمین را در شعب ابیطالب در شرایط سختی قرار داد او بجای سوء استفاده از شرایط موجود همه دارایی اش را به پای اسلام ریخت و صرف شعب‌نشینان نمود.
۵- حضرت خدیجه (س) ثابت کرد انسان متعهد چه ثروتمند باشد چه فقیر میتواند الگ.ی  اخلاق اسلامی و سبک زندگی مومنانه باشد. او ثابت کرد مال و دارایی هم می تواند انسان را به کمال برساند.


منبع:تراز
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین