عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
شیخ الازهر در جشن میلاد پیامبر(ص)
شیخ الازهر گفت: در آستانه میلاد پیامبر اسلام بیش از پیش نیازمند اصلاح و بازسازی زندگی خود در زمینه های مختلف هستیم تا آن را بر اساس شخصیت فردی و اجتماعی و انسانی پیامبر اسلام و اخلاق محمدی تنظیم کنیم.
عقیق:به نقل از پایگاه مصری الیوم السابع، احمد الطیب شیخ الازهر در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم در حضور السیسی رئیس جمهور مصر، ضمن تبریک عید میلاد پیامبر اسلام به مردم مصر و مسلمانان جهان، تاکید کرد سیره و ارزش های پیامبر اسلام نیاز ضروری مسلمانان است.
شیخ الازهر تاکید کرد: پیامبر اسلام الگویی مناسب و شایسته و بلکه برترین الگوی بشریت در تمام زمینه ها است، زیرا پیامبر اسلام توانست میان اخلاق عالی و عادت های نیکو و احساسات معتدل جمع کند و شخصیتی است که می تواند در عین حال الگویی شایسته برای ثروتمندان و فقرا باشد و عظمت شخصیت پیامبر(ص) به گونه ای است که خداوند متعال درباره ایشان می فرماید: من یطع الرسول فقد أطاع الله و من تولی فما أرسلناک علیهم حفیظا.
وی افزود: امروز ما در آستانه روز میلاد پیامبر اسلام بیش از هر روز دیگر نیازمند اصلاح و بازسازی زندگی خود در زمینه های مختلف هستیم تا آن را بر اساس شخصیت فردی و اجتماعی و انسانی پیامبر اسلام و اخلاق محمدی تنظیم کنیم و درمان بیماری جهان عرب و اسلام را در سیره پیامبر اسلام جستجو کنیم.
الطیب در پایان خاطر نشان کرد: الازهر همچنان جهان اسلام را به وحدت و اتحاد فرا می خواند تا همه مسلمانان بر محور اهداف عالی اسلام و منافع مشترک و با استفاده از مشورت و گفتگو با هم جمع و متحد شوند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین