عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۵۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸
در حرم مطهر حضرت سيدالشهداء
سخنران بعثه مقام معظم رهبري گفت: شهداء، جانشان را كه مهمترين و ارزشمندترين سرمايه شان است، براي حفظ دين و هدايت انسانها تقديم مي كنند .
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين محمد مهدي ماندگاري در جمع زائران عتبات عاليات در حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) افزود: بالاترين مقام را نزد خدا، كساني دارند كه در راه خدا مجاهدت مي كنند و والاترين آنها، شهدا هستند.
وي افزود: جايگاه والاي شهداي كربلا، نيز دقيقا به همين علت است زيرا آنان در سخت ترين شرايط، دست از دين خدا و حمايت از ولي خدا بر نداشتند .
سخنران بعثه مقام معظم رهبري پايداري و مجاهدت در راه خدا را يكي از راههاي رسيدن به توجه به زندگي آخرتي، در دنياي مادي دانست و افزود: برخي ها با دارايي، يا آبرويشان و برخي ها نيز با جانشان در اين راه مجاهدت مي كنند .
حجت الاسلام و المسلمين ماندگاري، اهل پرسش بودن را يكي ديگر از راههايي خواند كه بايد براي توجه به زندگي اخروي مد نظر قرار گيرد و افزود: اگر مي خواهيم روحيه آخرتي داشته باشيم، بايد در مسائل مختلف از كارشناسان دين سوال كنيم.
وي افزود: اگر در مسائل مختلف از جمله ازدواج، كسب و كار و تربيت فرزندان، از اهل فن و كارشناسان دين، سوال مي كرديم، اوضاع جامعه مان بهتر از اين ها بود .
سخنران بعثه مقام معظم رهبري با تاكيد بر لزوم شناخت هرچه بيشتر امامان، بويژه در سفرهاي زيارتي گفت: هرچه معرفت ما بيشتر شود، سهم ما هم افزون مي شود و خير دنيا و آخرت را بدست مي آوريم .
حجت الاسلام و المسلمين ماندگاري راعيت دستورات دين را براي رسيدن به روحيه آخرتي در دنيا، را نيز مهم خواند و افزود: هرچه در اين راه بيشتر تلاش كنيم، نزد خداي متعال محبوب تر هستيم .
گفتني است برنامه هاي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، شامل سخنراني و مداحي و مرثيه سرايي، هر روز صبح پس از نماز جماعت صبح، و زيارت عاشورا در صحن حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و هر شب ، پس از نماز جماعت مغرب و عشاء، در سرداب حرم مطهر حضرت ابالفضل العباس (ع)، براي زائران ايراني عتبات عاليات، برگزار مي شود .



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین