عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۵۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۷
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)گفت:‌ توکل بر خدا و توسل به معصومین(ع) از عوامل موفقیت در تمامی عرصه‌هاست.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در آیینی که دو ورزشکار مدال‎های خود را به آستان مقدس حضرت معصومه (س) اهدا کردند، توکل بر خدا و توسل به معصومین(ع) را از عوامل موفقیت در تمامی عرصه‌ها، از جمله در عرصه ورزش عنوان کرد و گفت: این کار به ورزشکاران نیروی مضاعفی می‌دهد و آن‌ها را در راهشان ثابت قدم می‌کند.
وی با اشاره به اهدای مدال‌ها به موزه آستان، خطاب به این دو ورزشکار گفت: این اهدای مدال به آستان شریف حضرت فاطمه معصومه(س)، درراستای شکرگزاری از نعمتی است که خداوند به شما عطا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران ما با توکل به خدا و استعانت از معصومین(ع) توانسته‌اند در میدان ورزش، بالاترین و بزرگترین کارها را انجام دهند، این ابزاری است که در اختیار ما قرار داده شده است.
وی با اشاره به نقش حضرت فاطمه معصومه(س) در ترویج مکتب اهل بیت(ع) و شکل‌گیری جریان‌های بزرگ اسلامی از جمله انقلاب اسلامی، گفت: هر که بخواهد به حضرت فاطمه زهرا(س) توسل بجوید در این حرم شریف حضور می‌یابد، چرا که اینجا مکان بزرگی است که از آن رایحه‌ای که از مدینه به مشام می‌آید.
سعیدی گفت: همانطور که جسم انسان برای ادامه حیات خود نیازمند اکسیژن است، روح انسان نیز برای ادامه حیات، نیازمند ولایت است.
وی با بیان اینکه «روح و قلبی که نور ولایت در آن نباشد، می‌میرد» گفت: باید شکرگزار خدا باشیم که نعمت ولایت را پس از 1400 سال از حضور نبی مکرم اسلام(ص)، همچنان در اختیار ما قرار داده است. نعمتی که نه به دلیل تلاش ما، بلکه از روی عنایت خاص خداوند به ما رسیده است.
وی افزود: در تاریخ صدر اسلام شاهدیم که بسیاری پیامبر اسلام(ص) و معصومین(ع) را دیدند و سخن آن‌ها را شنیدند، ولی از آن‌ها تبعیت نکرده و خود را از نعمت ولایت بی بهره ساختند.
تولیت حرم حضرت معصومه(س) حضور در کشوری که چتر ولایت بر آن گسترانده شده است، را از والاترین نعمت‌ها برشمرد و گفت: امروز نور ولایت نه تنها در کشور ما، بلکه در سراسر گیتی قابل مشاهده است و هر که خود را در معرض انوار آن قرار دهد، در مسیر سعادت قرار گرفته است.
دو تن از ورزشکاران دارای مدال برنز جهانی تکواندو و مدال نقره پرورش اندام جام الماس، مدال‌های جهانی خود را به موزه آستان حضرت فاطمه معصومه(س) اهدا کردند.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین