عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
معاون آموزش بعثه مقام معظم رهبری در امور حج وزیارت:
امسال برای دور جدید اعزامهای تمتع، سرفصل های آموزشی جدیدی در نظر گرفته شده، کلاس های آموزشی زائران، پس از تشکیل کاروانها و کلاس های آنلاین معاونت آموزش بعثه از ابتدای تیر ماه آغاز می شود.

عقيق: حجت الاسلام حمید احمدی، معاون آموزش بعثه مقام معظم رهبری در امور حج وزیارت در رابطه با دوره ها و کلاس های آموزشی زائران تمتع گفت: امسال برای دور جدید اعزامهای تمتع، سرفصل های آموزشی جدیدی در نظر گرفته شده که در اختیار روحانیون کاروانها و زایران قرار می گیرد. برنامه های فرهنگی خاصی نیز پیش بینی شده که به تدریج اعلام می شود.

وی افزود: کلاس های آموزشی زائران، پس از تشکیل کاروانها و کلاس های آنلاین معاونت آموزش بعثه مقام معظم رهبری نیز از ابتدای تیر ماه آغاز می شود.

معاون آموزش بعثه در رابطه با آزمونهای تکمیلی روحانیون که زمان برگزاری آن اردیبهشت ماه سال جاری اعلام شده است نیز گفت: آزمونهای تکمیلی برای کلیه روحانیون، معین و مبلغانی که به حج تمتع مشرف می شوند و به منظور بازآموزی مباحثی که پیش از این آموخته اند، برگزار می شود.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به محتوای این مباحث و دروس گفت: مسایل فقهی، مباحث کلامی و موضوعات قرآنی مطرح در حوزه حج، سه عنوان درسی است که روحانیون، معین ها و مبلغان کاروانهای تمتع می بایست در این سه موضوع امتحان داده و از طریق رسانه های آموزش مجازی بعثه در آزمون شرکت کنند.

معاون آموزش بعثه رهبری تصریح کرد: با توجه به این که در زمان برگزاری آزمون اصلی روحانیون تمتع، اسامی برخی از روحانیون دیر اعلام شد یا برخی از شرکت کنندگان، موفق به کسب نمره قبولی و پذیرش نشده و برخی اصلا در آزمون شرکت نکرده بودند، بنابراین فرصت دوباره ای به آنها داده شد که پیش از ایام حج، بار دیگر در آزمون های مربوطه شرکت کنند و آزمون تکمیلی اردیبهشت ماه، آخرین مرحله این آزمون است.

حجت الاسلام احمدی افزود: آن دسته از شرکت کنندگان در آزمون که نمره قابل قبولی کسب نکنند، برای اعزام به تمتع هم در سال جاری و هم در سال های آینده با مشکل مواجه می شوند.
وی در بیان تعداد افرادی کع ملزم به شرکت در آزمون تکمیلی روحانیون تمتع هستند خاطرنشان کرد: درصد مشخصی از مجموع افراد و روحانیون هستند که سالهای گذشته در این آزمون شرکت کرده و موفق به کسب حد نصاب لازم نشده اند، که این درصد کمتر از10 درصد است و بر اساس پیش بینی ها کمتر از 300 نفر از مجموع شرکت کنندگان باقی مانده اند که می بایست در مرحله آخر آزمون یعنی آزمون اردیبهشت ماه حد نصاب لازم را کسب کنند.

معاون آموزش بعثه مقام معظم رهبری تاکید کرد: افرادی که در آزمون تکمیلی بعثه موفق به کسب نمره قبولی نشوند، در ایام تمتع امسال به حج مشرف نخواهند شد و برای سالهای بعد نیز ابتدا می بایست دوره های آموزشی خاصی را پشت سرگذاشته و در آزمون مربوطه شرکت کنند و در صورت عدم موفقیت در آزمون، پرونده آنها در معاونت جذب روحانیون بعثه رهبری بسته می شود.

منبع: شبستان
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین