عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸
خطیب حوزه علمیه قم گفت: جوانان شیعه نسبت به خودشان وظایفی دارند که انجام و عمل به این وظایف بدون تردید در ظهور آن امام غائب از نظر تسریع خواهد داشت.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: برخی تصور می‌کنند که برای زمینه سازی ظهور باید گناه در جامعه فراگیر شود و هر چه بیشتر به انجام گناه بپردازند، امام زمان(عج) زودتر ظهور خواهد کرد؛ در حالی که امام زمان(عج) زمانی ظهور می‌کند که یاران کافی داشته باشد و جامعه آماده پذیرش حکومت جهانی باشد.
خطیب حوزه علمیه قم افزود: بیشتر یاران امام زمان(عج) جوان بوده و یاران سال‏خورده ایشان همانند نمک در غذا بسیار کم هستند؛ جوانان شیعه در زمان غیبت امام زمان(عج) نسبت به خود، جامعه و نسبت به امام زمان(عج) وظایفی دارند که باعث تسریع در ظهور می‌شود.
وی به تبیین وظیفه جوانان در زمان غیبت پرداخت و گفت: جوان شیعه نسبت به خودش وظیفه دارد که علوم و معارف دینی را فرا بگیرد؛ فعالیت‌های علمی و فرهنگی، فضایل اخلاقی و دوری از گناهان از دیگر وظایف مهم جوان شیعه در زمان غیبت حضرت حجت(عج) است.
حجت الاسلام  والمسلمین صالحی خوانساری افزود: خوش خلقی، آگاهی و بصیرت که لازمه مؤمن بودن است، عزت نفس داشتن و نترسیدن از دشمن از نشانه‌های بارز جوانان شیعه در زمان غیبت است؛ نسل جوان شیعه باید باعث افتخار و زینت اهل بیت(ع) و شیعه باشد.
وی به فرهنگ سازی مهدوی تأکید کرد و افزود: جوانان شیعه باید فرهنگ مهدویت را در جامعه گسترش دهند و این فرهنگ ناب را به پیر و جوان و زن و مرد یاد بدهند؛ چرا که جامعه منتظر از گناه دوری می کند و خود را در محضر خداوند متعال و امام زمان(عج) می داند.
سخنران مراسم با اشاره به شبهه افکنی دشمنان اسلام و شیعه درباره ظهور اظهار داشت: دنیای غرب و استکبار لحظه به لحظه در حال شبهه افکنی در میان اقشار مختلف جوامع اسلامی است؛ جوانان باید به شبهات در این زمینه پاسخ بدهند.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری به وظایف جوانان نسبت به امام عصر(عج) اشاره کرد و گفت: با انجام اعمال نیک به ظهور تسریع بخشیم و ولایت فقیه را اطاعت کنیم؛ همه شیعیان باید نسبت به امام زمان(عج) معرفت داشته باشند.
وی با اشاره به حدیث معروف «مَنْ ماتَ وَلَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَيْتَةً جاهِلِيَّةً» اظهار داشت: هر کس که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به جاهیلیت از دنیا رفته است؛ همه ما شیعیان باید التهاب انتظار داشته باشیم و مداوم برای ظهور دعا کنیم و برای سلامتی حضرت حجت(عج) صدقه دهیم؛ در سختی ها و گرفتاری ها از ایشان کمک بگیریم و با شنیدن نام حضرت مهدی(عج)، به احترام ایشان از جا برخیزیم.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین