عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۴۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) :
اگر بخواهیم با نگاهی پویا به جامعه و مهدویت نگاه کنیم ناچاریم به مسئله غیبت و ماهیت آن توجه کنیم.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین بهروزلک امروز در میزگرد علمی تخصصی افتتاحیه هفته علمی تمدن نوین اسلامی در مسجد جمکران، گفت: برخی به مهدویت به دید امدادی می نگرند که نگاه ناقصی است.

وی افزود: گاهی اوقات به این فرهنگ با برجسته سازی مفهوم عدالت نگاه می کنیم که این نگاه نیز نگاه ناقص و دنیوی است؛ گاهی اوقات نیز مهدویت را با بار عدالت محورانه مطرح می کنیم که گویا امام(ع) جز اصلاح دنیا کاری ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه دو نگاه پویا نیز وجود دارد که اولین آن نگاه پویا و کریمانه است؛ اینکه در این جامعه ای که امام آن غایب است را چگونه به سمت کمال پیش ببریم به این نگاه رسیده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک بیان کرد: اگر بخواهیم با نگاهی پویا به جامعه و مهدویت نگاه کنیم ناچاریم به مسئله غیبت و ماهیت آن توجه کنیم؛ مسئله غیبت شامل دو بعد مثبت و منفی است که مفهوم مثبت باید توجه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: در این زمینه سه بازه کمالی وجود دارد که نخستین آن کمال ابلاغی است که در غدیر اعلام شد؛ پس از پیامبر اکرم(ص) مبحث انسان 250 ساله مطرح می شود که این 250 سال توسط امامان ما کمال تعلیمیه آن مطرح می شود و سومین کمال، کمال تحققی است که در جامعه مهدوی رخ می دهد.

وی افزود: امروز در دوران کمال تعلیمی و تحققی قرار داریم؛ به نظر می رسد می توان نظریه فلسفه علت غیبت فرایند فلسفه کمال باشد.

وی خاطرنشان کرد: چهار وظیفه ای که دوره نیابت در عصر غیبت باید مورد توجه واقع شده شامل احیای امر امام(ع)، تولیت و تصدی امور، الگوگیری و تقرب اجتماعی و جامعه مهدوی و زمینه سازی عام ظهور است.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین