عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
اگر "صفویه" به معنی التزام به مبانی اهل بیت (علیهم السلام) است، پس من یک صفوی هستم. وی استفاده از شعارهای قومیتی در چارچوب مباحث تفکر دینی را محکوم کرد و افزود: اسلام مخالف تفرقه بر اساس قومیت و نژاد است و میزان برتری در اسلام همان تقوی و پرهیزگاری است.
عقيق: "شیخ جعفر ابراهیمی"خطیب توانای شیعه ی عراقی روز گذشته طی سخنرانی، استفاده از لفظ "صفويه" برای حمله رسانه ای و سیاسی به تشیع را ناپسند شمرد و آن را محکوم کرد.

وی در اظهاراتش گفت: اگر "صفویه" به معنی التزام به مبانی اهل بیت (علیهم السلام) است، پس من یک صفوی هستم.
شیخ جعفر ابراهیمی؛ استفاده از شعارهای قومیتی در چارچوب مباحث تفکر دینی را محکوم کرد و افزود: اسلام مخالف تفرقه بر اساس قومیت و نژاد است و میزان برتری در اسلام همان تقوی و پرهیزگاری است.

وی در خصوص این اتهام که اصل شیعه از یک مکتب عجمی است، گفت: این کلامی باطل و بیهوده است، چراکه اسلام بین عرب و عجم هیچ تفاوتی قائل نیست و معیار تمایز فقط  تقواست، و در ضمن اهل بیت (علیم السلام) از اصل عربی هستند.

"جعفر عجيل عبيد موسى الخزاعي" ملقب به ابراهیمی از خطیبان زبر دست شیعه در کشور عراق است. پدر ایشان از محبان سرسخت تشیع و امام حسین (علیه السلام) بودند به نحوی که نذر می کنند یکی از فرزندانشان خطیب حسینی شود. از اساتید برجسته شیخ جعفر ابراهیمی در حوزه  نجف می توان به "سید محسن حکیم، سید محمد باقر حکیم، سید کاظم حکیم،سید کمال حکیم، سید محمد صدر و ..." اشاره کرد.

منبع: شیعه نیوز
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین