عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
حجت‌الاسلام خسروشاهی گفت: از منظر خداوند وقف مانند چشمه جوشان است که تا قیامت جاری است بنابراین اجازه دهیم که این چشمه جوشان همواره در راه خیر بجوشد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سید باقر خسروشاهی، مدير حوزه علمیه شیخ عبدالحسین بازار تهران در همایش یاوران وقف که در هتل فردوسی برگزار شد، اظهار داشت: وقف ثروت زنده‌ای است هیچگاه از بین نمی‌رود بنابراین وقف کردن یک زرنگی محسوب می‌شود به طوری که برای صدقه دادن یک بار پاداش و ثواب در نظر گرفته می‌شود اما واقف از ثواب دائمی برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به آیه‌ای مبنی بر اینکه «مثل کسانی که اموال انفاق می‌کنند همانند باغی است که روی بلندی و در برابر دید قرار گرفته که بر آن باغ باران می‌بارد و میوه‌های چند برابر می‌دهد» توضیح داد: وقف میوه‌های دائمی و متنوعی می‌دهد به طوری که اگر کسی یک حوزه علمیه وقف کند در این مدرسه دینی مباحثی چون فلسفه کلام حدیث و غیره تدریس می‌شود که میوه‌های آن به واقف خواهد رسید.

مدير حوزه علمیه شیخ عبدالحسین بازار تهران در خصوص اثرات وقف در جامعه گفت: این اقدام خیرخواهانه باعث افزایش برکات خداوند در جامعه،‌ رفع فاصله طبقانی و برطرف کردن محرومیت‌ها،  گسترش فرهنگ دینی در جامعه،‌کمک به ازدواج جوانان و همچنین کمک به برپایی مراسمات دینی از جمله عزاداری‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروشاهی در پایان با اشاره به حدیثی از امام صادق‌(ع) خاطرنشان کرد: از منظر خداوند وقف مانند چشمه جوشان است که تا قیامت جاری است بنابراین اجازه دهیم که این چشمه جوشان همواره در راه خیر بجوشد، در روایات است که بسیاری از ثروتمندان هنگام جان دادن به خاطر جدا شدن از ثروت خود ناراحت می‌شوند در حالیکه واقفان و انفاق‌کنندگان پیش از مرگ از ثروت خود جدا می‌شوند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین