عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۳۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
رفیعی خبر داد:
معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مهدویت گفت: در آینده نزدیک پژوهشکده مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم که مراحل تصویب نهایی آن به اتمام ‌رسیده، در اختیار مرکز تخصصی مهدویت قرار می‌گیرد.

عقیق:مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مهدویت در شام شهادت امام حسن عسکری(ع) و به مناسبت آغاز سالروز امامت حضرت حجت(عج) با حضور حجج اسلام جواد رفیعی معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم، مجتبی کلباسی رئیس مرکز تخصصی مهدویت و محمدرضا نصوری معاونت تبلیغ و اطلاع‌رسانی این مرکز و مهدی‌پژوهان در مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی یوسفیان معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت در این مراسم به ارائه گزارش فعالیت‌های این مرکز پرداخت و گفت: 10 گروه پژوهشی و علمی در این مرکز فعالیت می‌کنند که به ارائه مشاوره علمی برای تالیف پایان نامه، مقاله و تألیف مشغول هستند، در همین راستا مرکز علمی پاسخ به سؤالات و شبهات مهدویت راه‌اندازی شده است.

وی افزود: پشتیبانی از مقالات تخصصی در فصلنامه علمی انتظار موعود، پشتیبانی از مجله الکترونیکی سپیده سحر که تا کنون 35 شماره آن انجام گرفته است، همچنین تألیف کتاب مهدوی با پژوهش‌های علمی، تدوین درسنامه مهدویت در 2 جلد و تدوین درسنامه فرق انحرافی از دیگر اقدامات این معاونت است.

یوسفیان با اشاره به برگزاری 30 نشست‌ تخصصی مهدویت در مرکز تخصصی مهدویت بیان داشت:‌ شرکت و مشاوره در همایش‌های مهم مهدویت، تدوین سیر مطالعاتی مهدویت، استخراج هزار موضوع مهدویت برای تحقیقات و مطالعات صورت گرفته است.

در ادامه حجت‌الاسلام جواد رفیعی معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم ابراز داشت: در آینده نزدیک پژوهشکده مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم که مراحل تصویب نهایی آن به اتمام ‌رسیده است، در اختیار مرکز تخصصی مهدویت قرار می‌گیرد.

در پایان این مراسم از حجج اسلام محمد کاشانیان، مهدی صفری و علی رضایی به عنوان افراد برگزیده، همچنین پژوهشگرانی نظیر حجج اسلام یوسف جعفری «راه‌های گسترش و تعمیق فرهنگ مهدویت در خانواده»، محمدرضا امیری «نقش و تبیین امداد های غیبی در ظهور و قیام حضرت مهدی(عج)»، زهیر دهقان آرانی، تقی علیپور، محسن شریعتی، حسین پاک‌سرشت، ابراهیم عبداللهی، محمد براری،  سعید توسلی خواه، حسن رضایی مهر و محمد عبدالحسنی به عنوان برترین پایان‌نامه‌های مهدوی تجلیل شد.

همچنین نفرات اول تا سوم اساتید برتر مهدویت به ترتیب حجج اسلام مسعود پورسید آقایی، نعمت‌الله صفری فروشانی و محمد امین بالادستیان معرفی شدند.

در ادامه تصاویری از مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مهدویت می‌آید:

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین