عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۲۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۸
معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی:
معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی گفت: وقف، زیارت و سوگواری با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا دانشور ثانی در گفت و گو با شبکه یک سیما گفت: در طول تاریخ موقوفات بسیاری برای برپایی عزاداری و سوگواری بر شهادت ائمه اطهار(ع) از سوی واقفان به معتمدین آن زمان سپرده شده است و اثر و نتیجه این موقوفات تا به امروز برپایی مراسم عزاداری و سوگواری این خاندان پر عظمت بوده است.
وی همچنین در این خصوص یادآور شد: برپایی این چنین مراسمی به دلیل اعتقاد قلبی مردم، باعث ترغیب عاشقان اهل بیت(ع) به موضوع وقف می شود و سعی می کنند در این امر خیر همه سهیم باشند.
حجت الاسلام و المسلمین دانشور با اشاره به اهمیت و تاثیر موقوفات در آستان قدس رضوی تاکید کرد: اگر این موقوفات و به طور خاص موقوفات دهه آخر صفر وجود نداشت، قطعا امروز برای پذیرایی از ۳ میلیون نفر که برای زیارت بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع) در این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف شدند با مشکل روبه رو می شدیم.
معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی با تبریک حلول ماه ربیع الاول تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند هرکس به من رسیدن این ماه را بشارت دهد من او را به بهشت مژده خواهم داد، همچنین در این ماه ولادت مبارک نبی مکرم اسلام(ص) واقع شده است و هیچ مسلمانی نمی تواند خود را مسلمان بداند و از ولادت آورنده دین حق خوشحال و مسرور نباشد.
دانشور همچنین با بیان این مطلب که در این ماه هفته وحدت نیز واقع شده است، افزود: امام خمینی(ره) با اندیشه ای بلند و دیدی وسیع نسبت به جهان اسلام با نام گذاری هفته وحدت، امیال شوم صهیونیسم و استکبار جهانی را برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان جهان خنثی کرده است.

منبع:
پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین