عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
حجت الاسلام پناهیان در هیئت رزمندگان اسلام:
امام صادق(ع)می فرمایند که مانند جانورانی نباشید که در چراگاه می چرخند و هیچ ارتباط عاطفی با هم ندارند.اینکه شیعیان دور هم جمع شوندخیلی اهمیت دارد.حضرت امام مفهوم وحدت را در این کشور نهادینه کردند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شب شهادت امام حسن عسکری (ع) به همت هیئت رزمندگان اسلام با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان و مداحی حاج مهدی سلحشور در حسینیه شهدا برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام پناهیان را بخوانید:

_ وقتی می شنویم کلامی از امام زمان برای ما نقل می شود باید حساسیت ویژه ای برای ما ایجاد شود و این کلام باید برای ما فرق کند. مخصوصاً وقتی کلام حضرت مربوط به نیاز روز ما باشد. چون ایشان حاضر و ناظر هستند.

_ حضرت در یکی از نامه هایشان خطاب به شیخ مفید نکته ای را در مورد زمان ظهورشان بیان می کنند. حضرت در این جمله شریف درباره زمان ظهور خودشان یک زمینه ای را اعلام می فرماید که این زمینه باید فراهم شود تا ظهور رخ دهد. این کلامی است که فقط مشتاقان باید بشنوند و از نامحرمان این کلام را باید مخفی کرد. این کلمات حضرت جزء کلمات خصوصی حضرت است.

_ حضرت در این جمله شریف می فرمایند که اگر شیعیان ما که خدا در طاعت خودش ایشان را موفق بدارد، جمع شوند و با هم اتحاد داشته باشند که این جمع شدن باید قلبی باشد و عهدها را وفا کنند ، مژده ملاقات ما به تاخیر نخواهد افتاد.


- اینکه شیعیان دور هم جمع شوند و هم‌افزایی داشته باشند، خیلی اهمیت دارد. شیعه‌ای که بخواهد تکی و انفرادی راه خود را طی کند، شیعه‌ای که بخواهد یک رابطۀ شخصی با امام زمانش برقرار کند و معنویت خودش را به جنبه‌های فردی و مناجاتی محدود کند، حضرت این شیعه را به عنوان مقدمه‌ساز بیان نمی‌فرماید. مثلاً در روایات سفارش شده است که اگر کسی خواست به زیارت برود، چند نفر دیگر را هم با خودش ببرد. یعنی بهتر است انسان تنهایی به زیارت نرود.

- اینکه حضرت می‌فرماید: «شیعیان با هم جمع شوند» یک معنایش این است که زندگی جمعی را یاد بگیرند. نمی‌شود شیعۀ منتظر زندگی جمعی را بلد نباشد. گاهی از اوقات در میان سیاسیون یا عناصر فرهنگی دیده می‌شود که قدرت انعطاف‌پذیری برای حضور در جمعی که سلایق مختلفی دارند، وجود ندارد. خیلی مهم است که انسان مهارت زندگی اجتماعی را داشته باشد و بتواند با دیگران کنار بیاید و اگر کسی برتری‌هایی نسبت به او دارد، شایستگی‌های او بپذیرد. یا اگر کسی از او ضعیف‌تر است به او کمک کند و قوّت‌های خود را در اختیار او قرار دهد.
- طبیعتاً وقتی آدم‌ها کنار هم جمع شوند با هم اختلاف‌ نظر یا اختلاف روحیه پیدا می‌کنند و این اختلافات موجب تنش‌هایی بین آنها خواهد شد. یقیناً اهل‌بیت(ع) نخواسته‌اند که ما را در کنار هم قرار دهند تا با هم دعوا کنیم؛ بلکه خواسته‌اند ما در کنار هم قرار بگیریم و علی‌رغم اختلافات موجود، قدرت تعامل و هم‌افزایی داشته باشیم. بعضی‌ها حتی در یک تیم سه نفره هم قدرت تعامل ندارند چه رسد به اینکه بخواهند در یک تیم بزرگتر قرار گیرند.

_ امام صادق(ع)  می فرمایند که مانند جانورانی نباشید که در چراگاه می چرخند و هیچ ارتباط عاطفی با هم ندارند. امام حسن مجتبی(ع) می فرماید که یکی از فوائد مسجد رفیق خوب گیر آوردن است. امام حسن عسکری(ع)  پایه گذار اجتماع اربعین بودند و هیچ اجتماعی را در دنیا مانند اجتماع اربعین قلبی و عاطفی  نمی بینیم. اجتماع اربعین برای رضایت امام زمان (عج) است.

_ ما ملتی هستیم که خیلی وحدت داریم. حضرت امام مفهوم وحدت را در این کشور نهادینه کردند. وحدت در ملت ما جاافتاده است ولی این وحدت به حدی نرسیده است که وحدت قلبی شود.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین