عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
فرمانده مرزباني ناجا بر لزوم ايجاد زيرساخت هاي مناسب در مرز بين المللي خسروي براي تردد زائران عتبات عاليات تاكيد كرد.
عقیق: سردار سرتيپ پاسدار قاسم رضايي بعد از هفتمين نشست مشترك فرماندهان مرزباني ايران و عراق در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در تلاش هستيم در راستاي كاهش حجم تردد زائران اربعين حسيني از مرزهاي مهران، چزابه و شلمچه، با ايجاد زيرساخت هاي لازم از ظرفيت مرز خسروي نيز براي اين امر مهم استفاده كنيم.
مرز رسمي خسروي در 17 خرداد سال 92 به دنبال وقوع حادثه تروريستي بر سر مسير تردد زوار ايراني در آنسوي مرز كه به شهادت 14 نفر و مجروح شدن 44 زائر ايراني منجر شد بسته شد.
وي با اشاره به برگزاري هفتمين نشست مشترك فرماندهان مرزباني ايران و عراق گفت: اين نشست در راستاي بررسي مسائل و رويدادهاي اربعين امسال و چگونگي ارتقاي مديريت و كنترل مرزهاي مشترك برگزار شد.
وي افزود: در اين ملاقات ضمن ارائه مراتب قدرداني از همكاري و هم افزايي مرزبانان عراقي در راستاي برگزاري باشكوه راهپيمايي ميليوني اربعين حسيني در باره آخرين وضعيت مرزهاي دو كشور، تحكيم روابط و همكاري هاي دو جانبه در امنيت مرزها تبادل نظر شد.
فرمانده مرزباني ناجا همچنين در ارتباط با روند مبارزه با قاچاق كالاي ممنوعه از مرزها نيز خاطرنشان كرد: درصدد هستيم با همكاري مرزبانان دو كشور خلاء هاي موجود كه در ايجاد پديده قاچاق كالا موثر است را رفع كنيم.
سردار سرتيپ رضايي ادامه داد: در اين راستا تمهيدات ويژه اي براي پيشبرد اهداف مشترك مرزباني ايران و عراق در مبارزه با قاچاق مواد ممنوعه پيش بيني شده است.
هفتمين نشست يك روزه فرماندهان مرزي ايران و عراق با حضور سردار سرتيپ پاسدار قاسم رضايي فرمانده مرزباني جمهوري اسلامي ايران و سپهبد 'حامد عبدالله ابراهيم' در شهر خانقين عراق برگزار شد.
قاچاق كالا، تامين امنيت جاني اتباع ايراني، روان سازي صادرات كالاهاي ايراني به عراق، برخورد قاطع با قاچاقچيان سلاح، مهمات، مشروبات الكلي و رفع مشكلات پايانه مرزي خسروي از جمله مواردي بود كه در نشست كلانتران مرزي ايران و عراق به آنها اشاره شد.
مرز خسروي نزديكترين نقطه از كشورمان به بغداد، كربلا، كاظمين و سامراست كه اين مرز رسمي تا بغداد پايتخت عراق 190، نجف 380، كربلا 300، كاظمين 203 و تا سامرا 326 كيلومتر فاصله دارد.
قصرشيرين در غرب استان كرمانشاه با بيش از 27 هزار نفر جمعيت داراي 186 كيلومتر مرز مشترك با عراق و دو مرز رسمي و فعال خسروي و پرويزخان است كه اولي هم مرز با بخش حكومت مركزي و دومي هم مرز با اقليم كردستان عراق است.
مرز خسروي در 20 كيلومتري قصرشيرين داراي بزرگترين پايانه بين المللي خاورميانه است.

منبع: ايرنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین