عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
سخنران بعثه عنوان کرد:
حجت السلام و المسلمين كاردان در جمع زائران عتبات عاليات در حرم مطهر باب الحوائج (ع)، خاطر نشان كرد: براساس آيات قرآن، انسان هايي كه براي حفظ دين و گسترش آن، تلاش زحمت مي كشند، در مقايسه با ديگران در جايگاه بالاتر و رفيع تري نزد خالق يكتا قرار دارند .
عقیق: حجت السلام و المسلمين كاردان در جمع زائران عتبات عاليات در حرم مطهر باب الحوائج (ع)، خاطر نشان كرد: براساس آيات قرآن، انسان هايي كه براي حفظ دين و گسترش آن، تلاش زحمت مي كشند، در مقايسه با ديگران در جايگاه بالاتر و رفيع تري نزد خالق يكتا قرار دارند .
وي با اشاره به حديثي از مولاي متقيان امام علي (ع)، كه انسان ها را به سه دسته تقسيم كرده است گفت: علماي رباني كه دين را مي آموزند تا نشر دهند، و كساني كه از آنان بهره مي برند، دو گروه از اين تقسيم بندي هستند و دسته سوم هم كساني هستند كه بي هدف زندگي مي كنند و هر طرف باد بيايد به آن سو حركت مي كنند .
سخنران بعثه مقام معظم رهبري افزود: ارزش انسان هاي خوب نزد خداي متعال بر اساس تلاشي كه در راه رسيدن به قرب الهي مي كنند، تفاوت مي كند .
وي با اشاره به جايگاه ارزشمند شهدا، كه از جانشان به عنوان بزرگترين سرمايه و دارايي شان بخاطر خدا و در راه او، گذشتند، نزد خداي متعال گفت: با اينكه همه شهدا نزد خداي بزرگ عزيز هستند، اما هيچكدامشان مقام حضرت باب الحوائج (ع) را ندارند .
حجت السلام و المسلمين كاردان علم و قدرت و فداكاري حضرت ابالفضل العباس عليه السلام را يادآور شد و افزود: به فرموده امام ششم، شيعيان، حضرت باب الحوائج (ع)، نزد خداي متعال داراي رتبه و مقام و جايگاهي است كه همه شهدا به آن غبطه مي خورند .
سخنران بعثه مقام معظم رهبري افزود: ياراني با وفاتر ازياران امام حسين (ع)، كه در روز عاشورا، خونشان با خون ابي عبدالله ، يكي شد ، در تمام خلقت وجود ندارد، حتي ياران امام زمان (عج)، هم به پاي آنان نمي رسند .
گفتني است برنامه هاي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، شامل سخنراني و مداحي و مرثيه سرايي، هر روز صبح پس از نماز جماعت صبح، و زيارت عاشورا در صحن حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و هر شب ، پس از نماز جماعت مغرب و عشاء، در سرداب حرم مطهر حضرت ابالفضل العباس (ع)، براي زائران ايراني عتبات عاليات، برگزار مي شود .


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین