عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
هشدار حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: امروز خطبا و وعاظ در صف مقدم جبهه ای هستند که باید اساس نظام اسلامی با حاکمیت ولایت را حفظ کرده و با سقیفه ای که سکولارها به دنبال آن هستند، مقابله کنند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران، امروز در جمع وعاظ و خطبای تهران که در محل مجموعه فرهنگی انقلاب برگزار شد گفت: در عالم هدایت دو پایگاه داریم یکی پایگاه تولید علم، اجتهاد و فقاهت و دیگری پایگاه توزیع و صادر کردن معارف، اخلاق و احکام که بر عهده خطبا و مبلغان است.

وی با اشاره به آیه " وَ مَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ إِلَّا رِجَالًا نُّوحِي إِلَيْهِمْ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِن كُنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ / و پيش از تو [هم‌] جز مردانى كه بديشان وحى مى‌كرديم گسيل نداشتيم. پس اگر نمى‌دانيد، از پژوهندگان كتابهاى آسمانى جويا شويد(نحل/43)، تصریح کرد: خداوند متعال فرموده اند اگر نمی دانید به اهل ذکر مراجعه کنید پیام این آیه است که انسانی که اهل دل نیست، اگر اهل علم باشد، به خدای متعال وصل نخواهد شد، کسی که قلبش خانه خدا نیست، اگر علامه دهر هم باشد، انتظار کمک به ظالم از او می رود.

امام جمعه موقت تهران آیه " إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاء(فاطر /28) را از خصوصیات اهل ذکر عنوان کرد و گفت: اهل علم بدون خشیت و توجه دائم و ولایت برای جامعه مضر خواهند بود.

وی، وعاظ و خطبا را پرچمدار جبهه توزیع و نشر اسلام و ارشاد، موعظه و جهاد خواند و ادامه داد: امروز شرایط بسیار پیچیده ای داریم و این شرائط ما را به ظهور امیدوارتر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این که کشتار شیعیان در اقصی نقاط عالم هر روز بیشتر می شود، گفت: در شرایط سخت، فقیهی عارف و اهل ذکر در مملکت ما ماموریت یافت که نظام طاغوت را سرنگون کرده و نظام دینی برپا نماید و خلف صالح ایشان نیز همین راه را ادامه می دهد.

مشاور رئیس قوه قضائیه با اشاره به نفوذ فرهنگی دشمن در جامعه، افزود: دشمن با خشونت نرم سرمایه های معنوی ما را غارت و جامعه را به بی اعتقادی دعوت می کند و باید علما و روحانیون جوانان را دریابند

وی به نفوذ سیاسی دشمن نیز اشاره کرد و گفت: مسئله نفوذ سیاسی به گونه ای است که دشمنان سعی دارند نظام را به سمتی ببرند که ولایت فقیه در آن جایگاهی نداشته باشد تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: امروز افرادی که در قالب سکولار و جدایی دین از سیاست کار می کنند، با ولایت فقیه دشمن اند، این افراد در فتنه 1388 خود را نشان دادند و امروز هم بنا دارند در انتخابات مجلس و خبرگان نفوذ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خطاب به وعاظ و خطبا،  تاکید کرد: شما امروز در صف مقدم جبهه ای هستید که باید اساس نظام اسلامی با حاکمیت ولایت را حفظ کرده و با سقیفه ای که سکولارها به دنبال آن هستند، مقابله کنید.

وی با بیان این که امروز ستون پنجم دشمن به شدت در حال فعالیت است، اظهار داشت: اسلام لندنی و هم اسلام سکولاری پول خرج می کنند و نسبت به وعاظ طمع دارند؛ امروز ندای هل من ناصر امام حسین(ع) همچنان ادامه دارد.

امام جمعه موقت تهران در پایان تصریح کرد: بیمه شدن هویت و منبرهای ما به این است که خطرها را جدی بگیریم و از اسلام، ولایت و نظام اسلامی دفاع کنیم و اجازه نفوذ به دشمنان داخلی و خارجی ندهیم.


منبع:حوزه

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین