عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۰۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
مستند دو قسمتی «از خون جُون» که نام آن برگرفته از «جُون» غلام آفریقایی‌تباری است که در روز عاشورا در رکاب سیدالشهداء(ع) به شهادت رسید به مراسم مذهبی و عزاداری‌های شیعیان نیجریه و تأثیرپذیری آنان از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و آیت‌الله زکزاکی می‌پردازد.
عقیق:مستند دو قسمتی «از خون جُون» که نام آن برگرفته از «جُون» غلام آفریقایی‌تباری است که در روز عاشورا در رکاب سیدالشهداء(ع) به شهادت رسید به مراسم مذهبی و عزاداری‌های شیعیان نیجریه و تأثیرپذیری آنان از آیت‌الله ابراهیم زکزاکی می‌پردازد.

این مستند همچنین به فعالیت‌های شیخ زکزاکی و تأثیرپذیری او از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و چگونگی اجرای مراسم سنتی اجرای تعزیه در این کشور، اشاره می‌کند. شیعیان نیجریه جزو کسانی هستند که بیشترین اهداکنندگان خون در این کشور را تشکیل می دهند و بنا به گفته مسئولان انتقال خون نیجریه با وجود گسترش بیماری‌هایی همچون ایدز در قاره آفریقا، خون‌های اهدایی شیعیان این کشور جزو پاک‌ترین فرآورده‌های خونی است.

با این وجود، خون شیعیان بی‌گناه نیجریه‌ای که روزی برای کمک به نیازمندان اهدا می‌شد، حدود دو سال پیش و بر اثر حمله پلیس به راهپیمانان روز قدس بر زمین ریخته شد، این راهپیمایی که با مجوز دولتی برگزار شده بود با حمله نیروهای امنیتی مواجه شد و طی آن فرزندان شیخ محمد زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه ای هم به شهادت رسیدند.

در تازه‌ترین تحول نیز نیروهای ارتش این کشور، تحت تأثیر دستورات مستشاران رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و فرانسه، با حمله به حسینیه بقیة الله(عج) و حمله به منزل آیت‌الله زکزاکی، هزاران نفر از شیعیان این کشور را که برای عزاداری پایان ماه صفر، گرد هم آمده بودند به خاک و خون کشیدند و مجروح کردند.

دریافت


دریافت


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین