عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
حجت الاسلام والمسلمين زادهوش گفت: زيارت بارگاه ملكوتي ائمه اطهار عليهم‌السلام فرصتي براي تأمل و تفكر در جهت نيل به حقيقت بندگي و عبوديت است.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين زادهوش، معاون پژوهشي پژوهشكده حج و زيارت صبح امروز در جمع مراسم سخنراني مذهبي و عزاداري زائران ايراني در حرم مطهر حضرت سيدالشهدا عليه‌السلام با اشاره به آيه 105 سوره مائده اظهار داشت: مهمترين وظيفه انسان توجه به نفس دروني خود براي نجات از افكار و اعمال شيطاني است.

وي ادامه داد: بنا بر احاديث و روايات معتبر وارده؛ بايد به حساب خود برسيم قبل از آنكه در قيامت به حسابمان برسند، قرآن كريم نيز در آيات متعددي بر تفكر و رسيدگي به حال دروني انسان تأكيد دارد، به عبارت ديگر رستگاران كساني هستند كه تهذيب نفس داشته و از آلودگي ها به دور باشند.

حجت الاسلام والمسلمين زادهوش قدم در مسير تهذيب نفس را سخت و نيازمند رحمت الهي دانست و افزود: اگر امروز در كربلا حضور داريم و توفيق زيارت بارگاه حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام را داريم، بايد اين فرصت را مغتنم شمرده و با توسل به سالار شهيدان زنگارهاي دروني خود را بزدائيم.

معاون پژوهشي پژوهشكده حج و زيارت با تأكيد بر اين‌كه هدف اصلي از زيارت حضرات معصومين عليهم‌السلام بيان حاجات نيست، گفت: زيارت بارگاه ملكوتي ائمه اطهار عليهم‌السلام فرصتي براي تأمل و تفكر در جهت نيل به حقيقت بندگي و عبوديت است.

وي با بيان اين‌كه پس از زيارت حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام و بازگشت به وطن بايستي مسير زندگي خود را عوض كنيم، تصريح كرد: اگر برداشت هاي معنوي اين سفر را نتوانيم در زندگي خود حفظ كنيم، ضرر كرده ايم.

گفتني است، اين مراسم معنوي به همت بعثه مقام معظم رهبري در عراق برگزار شد.

منبع:حج
211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین