عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷
اخلاق و تجلیات آن از جمله پدیده هایی است که در آستانه ظهور دستخوش تغییرات اساسی می شود به گونه ای که بشر مانند آن را سراغ نداشته است.
عقیق: سست شدن بنیان خانواده، خویشاوندی، دوستی و سردی عواطف انسانی و بی مهری از ویژگی های بارز آخرالزمان است.
رسول گرامی اسلام (ص) وضعیت آن روزگار را از نظر عاطفی چنین بیان می کنند: «در آن روزگار بزرگ تران به زیردستان و کوچک تران رحم نمی کنند و قوی بر ضعیف ترحم نمی نماید. در آن هنگام، خداوند به او (مهدی) اذن قیام و ظهور می دهد.»
همچنین، ایشان می فرمایند: «قیامت برپا نمی شود تا آنکه زمانی فرا رسد که مردی (از شدت فقر) به اقوام و بستگان خود مراجعه کند و آنان را به خویشاوندان سوگند دهد تا بلکه به او کمک کنند ولی چیزی به او نمی دهند. همسایه اش همسایه خود کمک می طلبد و او را به حق همسایگی سوگند می دهد ولی همسایه کمکش نمی کند.»
علاوه بر این، در آن روزگار، فساد و بی بند و باری اخلاقی، به طور گسترده ای گسترش می یابد. قبح و زشتی کردارهای حیوانی گروهی انسان نما، بر اثر گسترش فسا د و تکرار آن از بین می رود و حالت عادی و طبیعی به خود می گیرد. فساد چنان فراگیر می شود که کمتر کسی می تواند و یا می خواهد از آن جلوگیری کند.
محمدبن مسلم می گوید: به امام باقر (ع) عرض کردم: ای فرزند رسول خدا (ص)! قام (عج) شما چه قوت ظهور خواهد کرد؟ امام (ع) فرمودند: «هنگامی که مردها خود را شبیه زنان کنند و زنان شبیه مردان شوند. آنگاه که مردان به مردان اکتفا کنند و زنان به زنان.»
همچنین، کاهش موالید انسانی و آرزوی کمی تعداد فرزند نیز از جمله نشانه های آخرالزمان است؛ پیامبر اکرم (ص) در این باره می فرمایند: «رستاخیز برپا نمی شود تا آنکه کسی که پنج فرزند دارد آرزوی چهار فرزند می کند و آنکه چهار فرزند دارد، می گوید: کاش سه فرزند داشتم و صاحب سه فرزند آرزوی دو فرزند دارد و آنکه دو فرزند دارد آرزوی یک فرزند نماید و کسی که یک فرزند دارد، آرزو کند که کاش فرزندی نداشت.»
علاوه بر این، افزایش خانواده های بی سرپرست هم از نشانه های آخرالزمان و قیامت و در آستانه ظهور حضرت مهدی (عج) است.
چنان که رسول خدا (ص) می فرمایند: «از نشانه های قیامت این است که مردان کم می شوند و زنان بسیار. تا آنجا که هر پنجاه زن یک سرپرست داشته باشند.»
شاید این وضعیت بر اثر افزایش تلفات جانی مردان باشد که در جنگ های پی در پی و طولانی صورت بگیرد.
اَنَس می گوید: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «قیامت برپا نمی شود مگر انکه زمانی فرا رسد که (بر اثر تلفات مردان و کثرت زنان) زنی کفشی را در راه بیابد و (از روی دریغ و افسوس) گوید: این کفش از آنِ مردی بوده است؛ در آن روزگار، برای هر پنجاه زن یک سرپرست خواهد بود.»


پی نوشت ها:
بحارالانوار
فردوس الاخبار
کمال الدین
نشانه هایی از دولت موعود
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین