عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸
در جمع زائران، در حرم باب الحوائج
سخنران بعثه‌ مقام معظم رهبري گفت : اگر مي خواهيم به بيراهه نرويم، بايد تلاش كنيم تا جزو اصحاب نور باشيم و از اهلبيت (ع) كه همگي نور واحد الهي هستند، مدد و الگو بگيريم.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين حسين كاردان در جمع زائران عتبات عاليات در حرم مطهر باب الحوائج،حضرت ابالفضل العباس (ع)، يكي از راههاي تربيتي خداوند متعال در قرآن كريم، در كنار هم قرار دادن، خير و شر و توضيح آنان دانست و افزود: در قرآن مجيد، انسانهاي عالم و جاهل، اصحاب دنيا و آخرت، نيكي و بدي و موارد ديگري آمده و توضيح داده شده تا انسان خود راه درست را از نادرست تشخيص دهد.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري خاطر نشان كرد: انسان هاي مومن و فاسق نه در دنيا و نه در آخرت با هم يكسان نيستند.
وي افزود: اگر مي خواهيم در صراط مستقيم حركت كنيم ، تلاشمان بايد اين باشد كه خدا را از خودمان راضي كنيم، زيرا در سخت ترين شرايط تنها خداست كه دست ما را مي گيرد .
سخنران بعثه مقام معظم رهبري گفت: اگر مي خواهيم خدا ما را قبول كند و در ميان انسان ها، محبوب باشيم، نبايد در پي دنيا برويم، البته اين مساله به معناي استفاده نكردن از دنيا نيست .
وي افزود: دنيا دوستان و دنيا پرستان بسيارند، اما در ميان آنها، عده كمي هستند كه شاكر نعمت الهي باشند.
حجت السلام و المسلمين كاردان با بيان اينكه خداوند در مسير تربيت انسانها، بهترين افراد، و زمان ها و مكان ها را قرار داده است افزود: بهترين انسان ها، براي تربيت شدن، اهلبيت عصمت و طهارت (ع)، هستند و بهترين مكان ها متعلق آنان است .
گفتني است برنامه هاي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، شامل سخنراني و مداحي و مرثيه سرايي، هر روز صبح پس از نماز جماعت صبح، و زيارت عاشورا در صحن حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و هر شب ، پس از نماز جماعت مغرب و عشاء، در سرداب حرم مطهر حضرت ابالفضل العباس (ع)، براي زائران ايراني عتبات عاليات، برگزار مي شود .



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین