عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
گفتگو با مسئول شهر زائران امام حسين(ع)
شهر زائران امام حسين(ع)طي مدت 13 روز ميزبان حدود دو ميليون زائر بود.درهاي شهر زائران امام حسين(ع) به روي تمام زائرانش از تمام قاره هاي جهان باز است و داوطلبان و عاشقان خدمت رساني به زائران در خدمت آنها هستند تا لقب خادم زائران اباعبدالله الحسين(ع) نصيب آنها شود.
عقیق: به نقل از رسانه هاي عراق، هر سال كه مي گذرد محبان و دوستداران امام حسين(ع) براي رسيدن به افتخار خدمت رساني و ميزباني زائران اباعبدالله الحسين(ع) با يكديگر مسابقه مي گذارند تا به اين افتخار عظيم يعني لقب خادم الامام الحسين(ع) دست يابند و تا زماني كه اين امر، آرزوي همه شيعيان علي عليه السلام است، به همين سبب همه براي اينكه نام خود را به اين لقب آراسته كنند، با يكديگر مسابقه مي كنند.
شعار جاودانه "خدمت به حسين(ع) افتخاري براي ما است" از جمله اين خادمان، ديدار ما با حاج عبدالامير طاها مسئول شهر امام زائران امام حسين(ع) است كه خود را خادم زائران اباعبدالله الحسين(ع) مي داند.
وي مي گويد اربعين سيدالشهداء عليه السلام مناسبتي است كه شيعيان تمام انرژي خود را به كار مي گيرند و تمام هم و غم خود را براي اينكه اين مناسبت در شان صاحب مناسبت يعني امام حسين(ع) باشد، به كار گرفته تا در راستاي خدمت به امام حسين(ع) با يكديگر مسابقه بگذارند و شب و روز به ارائه بهترين خدمات به زائران امام حسين(ع) در اربعين بپردازند.
درهاي شهر زائران امام حسين(ع) به روي تمام زائرانش از تمام قاره هاي جهان باز است و داوطلبان و عاشقان خدمت رساني به زائران در خدمت آنها هستند تا لقب خادم زائران اباعبدالله الحسين(ع) نصيب آنها شود.
عبدالامير طاها مي گويد خدمت به امام حسين(ع) مسئوليت بزرگي است علاوه بر آن بايد به افتخار داشتن آن اشاره كرد، خادم واقعي امام حسين(ع) بايد خود را به اخلاق معصومين(ع) و سيره آنها آراسته كند.
عبدالامير افزود شهر زائران امام حسين(ع) آماده استقبال از جمعيت ميليوني زائران اربعين را داشت و پس از پايان زيارت اربعين در هر سال، خدمات ارائه شده از سوي ما از سوي زائران مورد ارزيابي قرار مي گيرد تا برخي اشكالات ناشي از تعداد انبوه زائران برطرف شود، تعداد زائران سال به سال افزايش مي يابد. ما طرح هايي براي رفع اين اشكالات وضع مي كنيم به طوري كه امسال تمام تاسيسات شهر زائران كاملا آماده شد تا در خدمت زائران باشد تاسيساتي همچون حمام ها، سرويس هاي بهداشتي، مكان هايي براي خياطي زنانه و مردانه و ... در خدمت زائران بود.
وي گفت خدمات پزشكي امسال نقش متمايزي داشت به طوري كه پزشكان متخصص هندي و كادر پزشكي كامل از استان بصره و سه خودروي امبولانس تامين شده بود.
بر اساس گزارش پايگاه خبري نون،مسئول شهر زائران امام حسين(ع) درباره تعداد كاركنان و داوطلبان و خدمات ارائه شده به زائران هم سخن گفت و افزود 350 كارمند به صورت دو شيفت در روزهاي عادي و در ايام اربعين به صورت مستمر فعاليت مي كردند همچنين هسته اي با حضور 500 نيروي داوطلب زن و مرد در راستاي خدمت رساني فعاليت كردند.
خدماتي كه به زائران در شهر امام حسين(ع) ارائه شد شامل استراحتگاه و غذا به ميزان سه وعده در روز بود كه از پنجم صفر آغاز شد.
علاوه بر آن با كيك، آب ميوه، خرما، شيريني و آب از زائران پذيرايي شد كه تمام اين خدمات به حدود يك ميليون و 889 هزار و 776 زائر در شهر زائران طي 13 روز ارائه شد.
وي افزود همواره بر برپايي نماز جماعت زنانه و مردانه اهتمام داشتيم و همچنين بر ضرورت پايبندي زنان به حجاج بر اساس توصيه هاي مرجعيت عالي ديني تاكيد داشتيم.
مسئول شهر زائران امام حسين(ع) گفت همچنين نمايشگاهي از تصاوير شهداي تيپ علي اكبر(ع) از گروه هاي داوطلب مردمي در اين شهر برپا شد و زائران دفتر ياد بود شهداي حشد شعبي(بسيج مردمي) را امضا مي كردند.
وي در پايان از تمام كساني كه در موفق برگزار شدن مراسم و راهپيمايي اربعين حسيني تشكر كرد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین