عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
گفت و گو با داور بین المللی قران
امروز بسیاری از مساجد کشور ما در حوزه فعالیت های قرآنی نقش آفرین هستند. بنابراین باید از این فرصت، بهترین و بیشترین استفاده را برد و برای تشدید انگیزه در جوانان به این مسابقات بها داد .

عقیق:استاد محمود لطفی نیا، حافظ و داور بین المللی قران در گفت و گویی گفت: مساجد مرکز تجمع مومنان و مسلمین اعم از جوان، نوجوان، پیر، جوان، زن و مرد است که اوقات نماز و سایر اوقات عبادی خود را در آن به سر می برند و اصلی ترین مرکز تجمع دینی و مذهبی مسلمانان و مومنین و بهترین مراکز برای انس با قران هستند.

وی افزود: بحمدالله امروز بسیاری از مساجد کشور ما در حوزه فعالیت های قرانی فعال بوده و مکان تجمع جوانان هستند. بنابراین باید از این فرصت، بهترین و بیشترین استفاده را برد و برای تشدید انگیزه ها در جوانان به این مسابقات بها داد. چرا که مسابقات یک بهانه است برای این که انگیزه فعالیت در جوانان شدت پیدا کند.

از سوی دیگر این حرکت ها می تواند در مقابل نفوذ دشمن یک سد سترگ و محکم باشد چون دشمن به دنبال آن است که انگیزه و شوق فعالیت های دینی و مذهبی را از جوانان بگیرد و مساجد می توانند سد مستحکمی در این رابطه باشند بخصوص در حوزه فعالیت های قرانی که همیشه برای جوانان نشاط آور بوده و شوق آنها را به مسایل دینی و معنوی افزایش داده و برکات فراوانی برای خود و خانواده هایشان به همراه داشته و دارد.

این داوربین المللی قران در رابطه با برگزاری مسابقه مدهامتان در سطح بین المللی تصریح کرد: من چندان با فعالیت های موازی موافق نیستم. در حال حاضر مسابقات قران بین المللی توسط اوقاف برگزار می شود و شامل مسابقات حوزه ی مساجد هم می شود یعنی کسانی که در مسابقات اوقاف هم شرکت می کنند همین بچه هایی هستند که در مساجد و جلسات مختلف در طی سال های متمادی تعلیم می بینند.

استاد لطفی نیا افزود: در عین حال امروز دانشجویان هم مسابقات بین المللی دارند، آموزش وپرورش نیز داعیه این را دارد که برای دانش آموزان مسابقات بین المللی برگزار کند. از این رو معتقدم اگر این حوزه خیلی گسترش پیدا نکند و یک تعریف منطقی ای داشته باشد بسیار بهتر است تا این که اصرار بورزیم که مسابقات را در سطح بین المللی برگزار کنیم و کلی هزینه کنیم. در حالی که می توان این هزینه ها را در داخل کشور و در جهت توسعه فعالیت های قرانی و پشتیبانی قوی تر از حوزه های قرانی مساجد اختصاص داد.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات سال به سال در حال رشد است البته مسابقات مدهامتان جزء مسابقات درجه یک کشوری نیست و نباید هم اینگونه باشد. چرا که  اگر بخواهد به صورت واقعی و حقیقی به نیروهای مسجدی بپردازد باید هم اینگونه باشد. چرا که فلسفه برگزاری این مسابقات حضور شرکت کنندگان سطوح عالی در آن نیست بلکه شامل عموم افرادی می شود که در مساجد و در حوزه تعلیم و تعلم قرانی حضور فعال دارند. بنابراین مسابقات باید از یک سطح متوسطی برخوردار باشد که هست. اما به لطف الهی سال به سال در حال رشد است و امیدوارم این رشد رو به فزونی باشد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین