عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۹۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
آیت‌الله تسخیری در دور جدید گفت‌وگوهای دینی ایران و اسلوونی:
مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام گفت: یکی از بهترین تئوری‌های قرآنی گفت‌وگوی منطقی، سالم و انسانی بین انسان‌هاست که البته به ظاهر بحث خشونت در متون دینی نیامده، اما مظاهر آن در اسلام بیان شده است.

عقیق:دور جدید گفت‌وگوهای دینی ایران و اسلوونی با شعار «گفتمانی بدون خشونت و افراط‌گرایی» با حضور آیت‌الله مصطفی محقق داماد رئیس گروه اسلام فرهنگستان علوم، آیت الله محمدعلی تسخیری، م شاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، حجت‌الاسلام محسن الویری دانشیار دانشگاه باقرالعلوم، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی‌محمد حلمی رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها در این سازمان آغاز شد.

آیت الله تسخیری در این نشست طی سخنانی عنوان کرد: عبارت جهان بدون خشونت در هیچ یک از متون دینی ما نیست، اما مظاهر آن در متون اسلام و سایر ادیان موجود است، از جمله تعادل عادلانه و رفتار دوستانه بین مسلمانان و غیر مسلمانان که در قرآن مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تعامل مسالمت‌آمیز از اصول مهم قرآن کریم است، افزود: بهترین تئوری قرآن گفت‌وگوی منطقی، سالم و انسانی است، خداوند در آیه 24 سوره سبأ این امر را نشان داده است.

آیت‌الله تسخیری بیان داشت: مهمترین اساس اخلاقی انسان در سوره اعراف آمده است، این آیه 199 اعراف پایه تعامل اخلاقی «خُذِ الْعَفْوَ» و آیه 29 سوره اعراف یک اعلامیه جهانی در این حوزه ارائه داده شده از سوی خداوند است.

وی یکی از مظاهر جامعه عاری از خشونت را فطرت انسانی به شمار آورد و گفت: صلح و رفع منازعات از اصول مهم قرآن است، هر گونه طغیان و تجاوز به حقوق دیگران در آموزه‌های دین اسلام منع شده است.

آیت‌الله تسخیری با تأکید بر برابری و برادری انسانی در اسلام گفت: امام علی(ع) نیز در نهج‌البلاغه بر این امر تأکید دارند و مردم را یکجا به دو دسته برادر دینی و همنوع آفرینش تقسیم کرده‌اند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین