عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
معاون تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:
معاون تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فعالیت 147 هزار هیئت مذهبی و مداح در کشور از سطح‌بندی مداحان، ذاکران و ستایشگران کشور در آینده نزدیک خبر داد.
عقیق:حسام سیروس امروز در گفت‌وگویی در شهرستان دشتی اظهار داشت: بیش از ۹۱ هزار هیئت مذهبی و حدود ۵۶ هزار مداح در کشور شناسایی و توسط سازمان تبلیغات اسلامی مجوز تأسیس و فعالیت به آنها داده‌ شده است.

معاون تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به رویکرد مذهبی مردم ایران و اعتمادی که به بدنه حاکمیتی برای نظارت، هدایت و حمایت این‌چنین فعالیت‌های مناسبتی مردم روی به تشکیل و تأسیس هیئت‌های مذهبی آورده‌اند.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی از نهادهایی است که زیر نظر مقام معظم رهبری است و افرادی که برای هدایت و راهنمایی طبق نظرات ولی امر مسلمین می‌خواهند رفتار کنند به سازمان تبلیغات مراجعه و مجوز دریافت می‌کنند.

سیروس با اشاره به اینکه رویکرد جوانان به مداحی در کشور قابل‌توجه است یادآور شد: جوانان نقش عمده‌ای در تأسیس هیئت‌های مذهب و مداحی دارند و تعداد قابل‌توجهی از هیئت‌های مذهبی و مداحان درخواست‌هایی که ارائه می‌کنند از جوانان هستند.

وی افزود: در حوزه مداحی سطح‌بندی مداحی داریم که این را نیز هم چون پیرغلامان عملیاتی خواهیم کرد با توجه به اینکه پیرغلامان سطح تکریمی است و از حیث محتوایی و توان جلسه‌داری و مداحی ارزیابی نمی‌شوند اما به خاطر خدماتی که انجام داده‌اند کارت شناسایی برای آن‌ها صادر می‌شود.

سیروس از سطح‌بندی مداحان، ذاکران و ستایشگران کشور در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: گستره فعالیت سطح اولیه مداحان استانی است و گستره فعالیت ستایشگر نیز که شامل مداحان شاخص کشوری است ملی است.

وی افزود: برای تربیت نسل آینده مداحی مراکز آموزش مداحی در کشور راه‌اندازی می‌شود تا نسل آینده بر اساس نظام تخصص رایانه تربیت کنیم تا بتوانیم تأثیرگذاری بیشتری داشته باشیم و از انحرافات و سلیقه‌ها دور باشیم.

سیروس اضافه کرد: در حوزه هیئت مذهبی، هیئت معیار تعریف‌ شده است که علاوه بر مسئول هیئت باید مربی قرآن، روحانی، مداح و رابط فرهنگی داشته باشد.

وی ادامه داد: در بانک اطلاعاتی هیئت مذهبی را به هیئت معیار، هیئت‌محوری و هیئت شاخص تقسیم کرده‌ایم که تاکنون بیش از ۱۰۰ هیئت شاخص در کشور شناسایی‌ شده‌اند.

سیروس در پاسخ به اینکه آیا در حوزه خارج از کشور ورود پیداکرده‌اید، گفت: طبق مصوبه سال گذشته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که فعالیت‌های آن برون‌مرزی است به این ستاد اضافه شد تا با تعامل با این سازمان قدم‌هایی برداریم تا هیئت مذهبی که در خارج از کشور فعال هستند بر اساس چارچوب‌ها و سیاست‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید عمل کنند.

سیروس در پاسخ به این سؤال که برای حمایت از هیئت‌های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی چه برنامه‌ای دارد گفت: حمایت‌های سازمان تبلیغات اسلامی به دو صورت معنوی و مادی صورت می‌گیرد.

وی افزود: حمایت مالی توسط دستگاه‌ها در چند سال اخیر کاهش پیدا کرده اما نذورات مردم افزایش‌ یافته است.

سیروس از توزیع ماهنامه تخصصی خیمه در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: ماهنامه خیمه، نشریه تخصصی هیئت‌های مذهبی است که برای هیئت‌های سراسر کشور ارسال می‌شود و کتابچه‌های نوحه‌های کوچک همراه با لوح فشرده که توسط دفتر و ادبیات هنر موسسه هلال وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است که شامل نوحه‌های عاشورایی به سه زبان فارسی، عربی و آذری است، در اختیار هیئت‌ها مذهبی و مداحان قرار داده‌ شده است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صتهنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
0
0
آقا امام حسين عليه السلام اين كار را نكرد ولي اينها دارند اينكار را مي كنند لابد فردا ميگن گريد 1 بايد اينقدر بگيرد گريد 2 بايد اينقدر ... بابا تورا به خدا با دستگاه سد الشهدا كاري نداشتيه باشيد اين دستگاه صاحبي دارد كه دوعالم را مي چرخاند
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین