عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۸۸۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۷
آیت الله جوادی آملی ضمن تبیین وظيفه پيروان حقيقی ائمه معصومين(ع) ابراز داشت: وظيفه ما دو چيز است: يکی درک شأن نزول رسالت و برنامه آن حضرت و دوم تطبيق کارهای خودمان بر سيره و سنّت حضرت خاتم
عقیق:آيت الله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق هفتگی خود در نمازخانه بنياد بين المللی علوم وحيانی اسراء با تسليت ايام شهادت امام مجتبی و امام رضا (ع) و همچنين سالروز رحلت وجود مبارك رسول گرامي(ع) بيان داشت: تاريخ زندگی رسول خدا را ذات اقدس الهی بايد تبيين کند و کرد و کتاب تاريخی آن حضرت بايد قرآن کريم باشد چه اينکه هست و اهل بيت عصمت و طهارت که مفسّران اصيل و راسخان در علم‌اند رسالت رسول گرامی را تبيين کردند که کردند.

وی در ادامه به وظيفه پيروان حقيقی ائمه معصومين(ع) پرداخت و ابراز داشت: وظيفه ما دو چيز است: يکی درک شأن نزول رسالت و برنامه آن حضرت و دوم تطبيق کارهای خودمان بر سيره و سنّت حضرت خاتم.

وی ادامه داد: اين اجلال و تکريم بي‌سابقه ای را ذات اقدس الهی در آيات قران کريم نسبت به رسولش روا داشته است مانند اينکه فرمود خدا و همه فرشتگانی که در صحابت رحمت الهي‌اند با هم بر آن حضرت درود مي‌فرستند، ما نيز بايد به اين سنّت الهی ائتسا و اقتدا کنيم؛ اين صلوات الهی برای آن است که انسان را نورانی کند و در حقيقت جامعه اسلامی را نورانی کند.

وی به برنامه رسول اکرم در هدايت جامعه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: جامعه‌ای زنده است که برابر سوره مبارکه انعام جواب ندای خدا و رسول خدا را بدهد؛ دين آمده که انسان را فرشته‌منش کند، پيامبر آمد که انسان را همسان فرشته کند، بخشی از برنامه‌هایرسول گرامیرا در پايان سوره مبارکه اعراف بيان کرد و فرمود او آمده که شما را از اين قيودی که دست و پای خودتان بستيد آزاد کند، برخیاز زنجيرها را شما با دست خودتان بستيد برخیاز زنجيرها را ديگران بر دست و پا و گردن شما آويختند فرمود اوصاف بد، اخلاق بد، رفتار بد، کردار بد، روش بد، منش بد، گفتار بد، همه اين‌ها زنجيریاست که بر دست و پایمردم است، اخلاق اسلامي، ادب اسلامي، رأفت اسلامیآمده اين‌ها را بردارد. درود خدا بر اين پيامبر و درود خدا بر کسانیکه در راه اين پيامبرند.

آيت الله جوادی آملی در فراز ديگری از سخنان خود به سنت رسول گرامی اسلام در برخورد با دشمنان پرداخت و بيان داشت: يک شيوه در برخورد با دشمنان اين است که بگوييم امّت اسلامی يک امت مهاجم است! يک امت مزاحم است! يک امت ظالم است! که چنين چيزی را قرآن تعريف نکرده اما دوم آن است که بگوييم امت اسلامی امت ستبری است مانند سلسله جبال البرز است که نمي‌شود با او در افتاد، اصرار قرآن کريم اين است که امت اسلامی روی پای خود بايستد و ستبر باشد نه اينکه بيرحم باشد. فرمود آن‌قدر ستبر و نفوذناپذير باشيد که بيگانه احساس کنند شما نفوذناپذيريد.

وی در بخش پايانی اين جلسه و در جمع بندی سخنان خود اظهار داشت: ما اگر بخواهيم به حيات انسانی بار يابيم راهش اين است که اولاً آن بخش‌های عباديمان؟ تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً؟ محفوظ بماند، ثانياً؟أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ را داشته باشيم، ثالثاً؟ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ را داشته باشيم، فرمود: ?يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتي‌ کانَتْ عَلَيْهِمْ آن‌گاه اگر چنين ديني، چنين رهاوردی داشته باشد جا دارد که خدا بفرمايد: إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِکَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَیالنَّبِيِّ؟بعد بفرمايد: هُوَ الَّذی يُصَلِّیعَلَيْکُمْ وَ مَلائِکَتُهُ لِيُخْرِجَکُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ به اميد اينکه ان‌شاءالله جامعه ما به جايی برسد که مشمول اين درود و تحيّت بي‌کران ذات اقدس الهی شود!

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین