عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
عضو جامعه مدرسین مطرح کرد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: نامه دوم رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غرب واکنشی به جا و حکیمانه به فتنه اسلام هراسی غرب به ویژه پس از حوادث فرانسه بود.

عقیق:آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفتگویی با بیان این که این نامه چهار ویژگی مهم داشت، ابراز داشت: نخست این که از سوی یک شخصیت شناخته شده جهان اسلام صادر شده و دیگری ناظر به محتوای نامه است که اختصاص به مذهب و آیین و دین خاصی ندارد و هر چند برخاسته از تعالیم اسلام است، اما مخاطب آن کل بشریت می باشد.

وی افزود: ویژگی سوم مخاطبان این نامه است که عموماً نسل جوان را شامل می شود و ویژگی چهارم نیز زمان صدور این نامه است که چند روز پس از فاجعه آفرینی داعش در فرانسه است که این نامه مقام معظم رهبری دقیقاً برای خنثی سازی عوارض پلید این حوادث به اسم اسلام می باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین با بیان این که فطرت بیدار جوان ها مخاطب اصلی این نامه است، خاطرنشان کرد: طبعاً بهترین افرادی که بخواهند این نامه را منتشر و مطرح کنند همان جوان ها و به خصوص دانشجویان هستند و در این میان صدالبته جوانان انقلابی ایران بهتر می توانند این کار را انجام دهند.

وی افزود: البته نباید از نقش حوزه های علمیه و رسانه های جمعی و نخبگان نیز غافل شد که در این خصوص باید به رسالت خود به درستی عمل کنند .

آیت الله علیدوست یادآور شد: بی شک این نامه نیز همچون نامه نخست با پیام ارزشمند و هدایتگر خود منشا آثار و برکات فراوانی در بین نسل جوان جامعه غربی خواهد شد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین