عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
مديركل راه آهن خراسان رضوي از برقراري 76 رام قطار فوق العاده در مسير مشهد براي جا به جايي زائران حرم مطهر امام رضا(ع) در روزهاي پاياني ماه صفر خبر داد.
عقیق: محمدهادي ضيايي افزود: راه آهن جمهوري اسلامي به منظور تسهيل در جا به جايي زائران حرم مطهر رضوي با بسيج تمامي امكانات ناوگان ريلي اقدام به برقراري اين گنجايش فوق العاده كرده است.
وي گفت: فعاليت اين قطارها در مجموع با گنجايش افزون بر 53 هزار نفر به صورت رفت و برگشت در مسير ريلي مشهد برنامه ريزي شده است.
مديركل راه آهن خراسان رضوي افزود: قطارهاي فوق العاده براي روزهاي 17 تا 22 آذر ماه به صورت ورودي و خروجي از مشهد تدارك شده و نسبت به زمان مشابه پارسال 40 درصد رشد دارد.
وي ادامه داد: اين قطارها علاوه بر ظرفيت عادي و برنامه اي قطارهاي مشهد است كه روزانه 82 رام مي باشد.
ضيايي گفت: در اين چارچوب 28 رام قطار با گنجايش افزون بر 20 هزار نفر به صورت رفت و برگشت برون استاني در مسير مشهد به شهرهاي تهران، تبريز، مراغه، ميانه، زنجان و بالعكس برنامه ريزي شده است.
وي افزود: به منظور رفاه حال زائران و بهره مندي بيشتر آنان از خدمات، هيچ افزايشي در قيمت بليت و خدمات ريلي صورت نگرفته است.
مديركل راه آهن خراسان رضوي ادامه داد: همچنين 48 رام از گنجايش فوق العاده مربوط به قطارهاي حومه اي با گنجايش 33 هزار نفر در مسيرهاي درون استاني براي جا به جايي هياتهاي مذهبي به ويژه زائران شهرستانهاي سرخس، نيشابور، فيروزه، خوشاب، سبزوار، جوين و جغتاي است.
وي گفت: ستادي ويژه نيز در اداره كل راه آهن خراسان رضوي با حضور تمامي واحدهاي مرتبط به منظور آمادگي حداكثري و خدمات رساني شايسته به زائران رضوي و نظارت بيشتر بر روند خدمت رساني فعال شده كه به صورت شبانه روزي پاسخگو است.
از مجموع 10 هزار كيلومتر ظرفيت شبكه ريلي كشور هزار و ۴۰۰ كيلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوي قرار دارد. خراسان رضوي بيشترين سهم و رتبه نخست جا به جايي مسافر در ناوگان ريلي كشور را نيز به خود اختصاص داده است.
بر اين اساس 33 درصد از كل جا به جايي مسافر در شبكه راه آهن ايران مربوط به استان خراسان رضوي است كه در ايام پيك تابستان و نوروز اين سهم به حدود 50 تا 54 درصد جا به جايي ناوگان ريلي كشور مي رسد.
بطور متوسط ماهانه حدود يك ميليون و 150 هزار مسافر در مسير راه آهن مشهد جا به جا مي شوند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین