عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
ساخت مستند «پرواز 320» با موضوع معجزه امام رضا(ع) در حادثه پرواز هواپیمای ایلوشین در سال 80 به کارگردانی روح‌الله رفیعی به پایان رسید.

عقیق: روح‌الله رفیعی کارگردان مستند «پرواز 320» درباره این مستندگفت: در اسفند ماه سال 1380 هواپیمای ایلوشین با 230 مسافر از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سمت اصفهان در حرکت بود که موتور به علت مشکل فنی دچار حادثه می‌شود و پس از چند دقیقه‌ای از هواپیما جدا شده و جای خود را به توده‌ای از آتش می‌دهد.

وی افزود: این هواپیما با داشتن بیش از 30 تن سوخت پس از 20 دقیقه از شروع حادثه در حالیکه آتش هواپیما را احاطه کرده بود به سلامت در فرودگاه مشهد می‌نشیند و همه مسافران به سلامت از آن خارج می‌شوند.

رفیعی با بیان اینکه زمان لازم برای فرود سالم هواپیما در استاندارد ایمنی شرکت سازنده کمتر از 6 دقیقه بوده، تاکید کرد: این در حالی است که کارشناسان، فرود سالم این هواپیما را امری عجیب و ماورایی دانستند و نکته مهم در این پرواز علاوه بر تخصص و مهارت خلبان ایرانی، توسل به ائمه معصومین(ع) به خصوص حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا(ع) بود.

وی افزود: در بیست دقیقه حادثه، کادر پروازی با عملیاتی کردن تمام دانش در خصوص مهار آتش این سانحه کنترل نشده و هر لحظه همگی مسافران و کادر پروازی با مرگ حتمی دست و پنجه نرم می‌کردند.

کارگردان این مستند در خصوص مراحل تولید این «پرواز 230» گفت: تصویربرداری این مستند در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان انجام شد و تدوین آن همزمان با تولید جلوه‌های ویژه آن صورت پذیرفت که کل زمان ساخت این مستند در مجموع یک‌سال بطول انجامید و برای ساخت این مستند حدود 20 نفر همکاری داشتند.

وی افزود: این مستند به سفارش ستاد معجزه هوایی ثامن الحجج(ع) در خانه فرهنگ و رسانه ثائر تولید شده است.


منبع: فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین